Monday, February 15, 2010

Limburger & Wereldburger + Vancouver Olympics

Since most people that visit my blog are Belgian or Dutch I have decided to continue my blog in Dutch only for now. If anybody has any questions regarding this, please feel free to CONTACT ME!


Sinds de meeste mensen die mijn blog bezoeken Belgisch of Nederlands zijn heb ik besloten om enkel in het Nederlands verder te gaan met dit blog. Als iemand hier vragen over heeft, dan mag je me altijd CONTACTEREN! Ik ben dit blog vooral begonnen zodat mijn familie en vrienden in Belgie (van waar ik afkomstig ben) mijn leventje in Vancouver, Canada een beetje kunnen volgen. Deze blog is ook open voor iedereen die geinteresseerd is natuurlijk. Ik ben naar Canada verhuisd in april 2000 om bij mijn Canadese vriend te gaan wonen waar ik ondertussen ook mee getrouwd ben. Als er enige vragen of commentaar is, laat dan een berichtje na in mijn GASTENBOEK of E-MAIL ME!


~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!

De Olympische Cauldron en vlam in Vancouver, Canada



Er is alweer een week voorbij en er zijn toch al weer wat dingen te melden. Het eerste leuke nieuws is dat ik zo'n 10 dagen geleden gecontacteerd werd door een Belgische krant "Het Beland van Limburg" via e-mail. Het was namelijk om te vragen of ik geinteresseerd was in een gesprekje voor de rubriek "Limburger & Wereldburger" wat elk weekend in "Het Belang van Limburg" verschijnt. Dit artikel gaat over een Limburger die in het buitenland woont. Ze willen dan graag weten hoe het leven daar bevalt, je werk en dergelijke dingen. Op 1 of andere manier hadden ze mijn website gevonden omdat ze op zoek waren naar Limburgers in Vancouver, Canada. Dit vooral om de reden dat hier de Olympische Winterspelen zouden openen de dag voordat het artikel in de krant zou komen (12 februari). Ze hadden mijn verhaal daar ook wat kunnen lezen en dit vonden ze dan ook nog de moeite waard omdat het datzelfde weekend Valentijntjes dag zou zijn.

Ik heb hun een mailtje terug gestuurd en laten weten dat ik daar zeker interesse in had. Ik heb hun wat foto's doorgestuurd en vorige woensdag belde de reporter die dit artikel verzorgt in de krant mij op voor een gesprek. Het artikel zou dus in de krant komen in het weekend van 13-14 februari. Ik vond het super dat ik deze kans kreeg en ik denk dat velen ervan op gekeken hebben omdat ze er niets van wisten. Alleen mijn moeder was op de hoogte omdat ik niet 100% zeker was of het wel in de krant zou verschijnen. Het was dus inderdaad wel in de krant verschenen en ik heb er heel wat reacties op gekregen, zowel van mensen die me kennen als mensen die mij helemaal niet kennen. Dat vond ik echt super! Op 1 van de Belgische foto forums waar ik regelmatig actief ben is er iemand geweest die zo lief was om een foto te nemen van de eigenlijke krant en het artikel. Nogmaals bedankt hiervoor, Mic! Verder heb ik het artikel ook ontvangen van Het Belang van Limburg in PDF file. Ik heb er een foto file van kunnen maken en hier beneden vind je de link:

-->KLIK HIER voor het Kranten artikel Limburger en Wereldburger



De artikels in de krant zoals ze in de eigenlijk krant stonden, genomen door Mic




Zoals iedereen wel weet zijn de Olympische Winterspelen hier op vrijdag avond begonnen met de openingsceremonie, die ik prachtig vond. De Olympische kriebels zijn goed bezig en Canada heeft op dit moment 4 medailles en hopelijk mogen er nog wat meer volgen. Michael en ik zijn in het weekend naar het centrum van Vancouver gegaan om daar de sfeer wat op te snuiven en ik wou heel graag de Olympische Cauldron met vlam zien. Prachtig om te zien, erg impressief om te zien! Er was zoveel volk in het centrum van Vancouver, maar wat een heerlijke "Canadian" sfeer. Overal zag je mensen met Canada kleding, vlaggetjes en dergelijke. Zelfs bij de Olympic Store in downtown Vancouver stond er een straatlange rij aan te schuiven om binnen te geraken...niet te geloven. Er waren vele gratis evenementen en verschillende gebouwen te bezoeken met informatie over Canada, de medailles, een deel verschillende provincies van Canada, de verschillende landen die deelnemen aan de Olympische Spelen hier in Vancouver en nog veel meer. Het was een prachtige zonnige dag, dus velen zullen hier wel van geprofiteerd hebben en daardoor was het zo druk.

We hebben de SkyTrain genomen naar downtown Vancouver. De SkyTrain een soort metro, maar dan hoger boven de grond (zelfs hoger dan huizen) en ook wat stukken ondergrond. In downtown Vancouver zijn we overgestapt naar de nieuwste SkyTrain de "Canada Line" wat een heel project is geweest. Deze gaat van het centrum van Vancouver naar de luchthaven, maar wij zijn afgestapt aan het "Olympic Village" want daar wilden we een ritje maken in 1 van de trams die ze van Brussel, Belgie geleend hadden voor de Olympische Spelen. Deze transporteert toeristen, athleten en andere mensen van het Olympic Village naar Granville Island. De rit was super en het is wel echt een tof gevoel om in een luxueuze Belgische tram te zitten in Vancouver. Verder hebben we heel wat gewandeld en zijn we naar de verschillende hot spots in downtown Vancouver geweest om de sfeer op te snuiven. Het was een heerlijke dag en we hebben ervan genoten.


Hier beneden volgen een deel foto's en een clip van de "Brusselse" tram, de Olympische Cauldron en vlam in het centrum van Vancouver alsook wat mooie gebouwen in Vancouver


















Hier beneden volgen nog wat links naar enkele interessante websites in verband met de Olympische Spelen:
*De officiele Vancouver 2010 Olympics website: --> KLIK HIER
*Aankoop van Olympische kleding en andere artikelen: --> KLIK HIER
*Volg het weerbericht voor Cypress Mountain: --> KLIK HIER
*Olympische Gids voor Vancouver 2010: --> KLIK HIER
*Gratis evenementen en concerten tijdens de Olympische Spelen in Vancouver: --> KLIK HIER
*Vervoer tijdens de Olympische Spelen: --> KLIK HIER

Hier beneden zijn nog wat foto's van downtown Vancouver en het vele volk wat aan te schuiven staat bij de Olympische winkel van The Bay en een clip van het ziplining bij Robson Square.













Voor meer foto's van onze dag in downtown Vancouver: ---> KLIK HIER!


Nog even geduld voor mijn volgende post!

No comments: