Wednesday, April 6, 2011

We're already in April!

Since most people that visit my blog are Belgian or Dutch I have decided to continue my blog in Dutch only for now. If anybody has any questions or a comment, please feel free to CONTACT ME!
All images are Copyright by Ann Badjura unless otherwise stated, please contact me first if you wish to use any of my photos or if you wish to purchase any of my photos! Thanks in advance!


Sinds de meeste mensen die mijn blog bezoeken Belgisch of Nederlands zijn heb ik besloten om enkel in het Nederlands verder te gaan. Ik ben dit blog vooral begonnen zodat mijn familie en vrienden in Belgie (van waar ik afkomstig ben) mijn leventje in Vancouver, Canada een beetje kunnen volgen. Deze blog is ook open voor iedereen die geinteresseerd is natuurlijk. Als er enige vragen zijn of commentaar is, laat dan een berichtje na in mijn GASTENBOEK of E-MAIL ME!
Alle foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders vermeld, aub contacteer mij eerst voordat je mijn foto's wil gebruiken of als je geinteresseerd bent om foto's te kopen! Alvast bedankt!


~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!

Een zicht vanop Burnaby Mountain bij ons in de buurt

Goh, wat is de tijd weer voorbij gevlogen. We zijn alweer in april en het is bijna een maand geleden dat ik hier nog wat geschreven heb. We hebben het wat druk gehad, ik ben weer tijdelijk aan het werken en dan is er niet veel tijd voor de computer en om te bloggen. Ik heb 2 weken in de namiddag gewerkt voor een collega van mij die haar broer overleden was. Haar broer woonde in de Filipijnen, dus zij is daar naartoe geweest om bij haar familie te zijn. We hadden een vrij goede regeling wat Ava betreft, in het weekend was het geen probleem want dan is Michael thuis. Ik had 2 weekenden moeten werken en zo bleven er maar in totaal 4 dagen over dat ik Ava ergens naar toe moest brengen voor een paar uurtjes. Een vriendin van ons had zich al opgegeven en natuurlijk ook Michael zijn ouders. Ik bracht Ava dan weg rond 14u15 en rond 16u30 ging Michael haar weer halen, ideaal omdat ze dan naar niets moesten kijken. Ze had dan al geslapen en gegeten en ze zou dan pas weer slapen en eten als Michael thuis was met haar. Dat kwam allemaal super goed uit en ik heb weer wat centjes kunnen verdienen. Het was ook fijn om alle collega's weer terug te zien.

Met Ava gaat ook alles goed, ze is alweer bijna 11 maanden...de tijd gaat toch zo snel. Ze is nog altijd een lief meisje, ze eet goed, slaapt goed, speelt oh zo graag met vanalles en nog wat, ze weent niet veel en doet ook niet vlug vervelend. Wat meer kunnen wij als ouders nog wensen, he! Ava gaat rond 21u slapen en slaapt dan meestal tot 7u30-8u en tegen dan ligt ze volledig op haar buik met haar hoofd naar de voet van het bed. Dat lijkt me niet comfortabel, maar voor haar blijkbaar wel want zo vinden wij haar elke morgen in haar bed. Ze begint zich zo stilletjes aan overal aan recht te trekken. We hebben haar een paar keer zien recht trekken aan de salon tafel en aan een stoel. Ze doet dat erg goed. Staan durft ze alleen nog niet, ik denk dat ze nog wat onzeker is van zichzelf. Zolang ze zich aan iets kan vasthouden dan voelt ze zich in haar nopjes. Wandelen aan onze handen doet ze wel en dat doet ze heel goed, ze zet kleine maar hele stabiele stapjes en we houden haar alleen vast voor evenwicht. Ik denk dat ze zo opeens wel eens vertrokken zal zijn, maar ze moet zich niet haasten want ze heeft nog tijd genoeg om te kunnen lopen.


Wat recente foto's van Ava


Hmmm...dat was lekker, zeg!


En zo vinden wij ons boeleke 's morgens regelmatig!






















Het weer is de laatste tijd zo wat vanalles, met regelmatig buien, een deel hele natte dagen en een paar dagen met zon. Ik heb ook niet veel tijd gehad om langere wandelingen te maken met Ava omdat ik moest werken, maar we zijn toch een paar kunnen gaan wandelen en we zijn nog eens naar Burnaby Mountain geweest wat zo'n 10-15 minuten rijden is van ons thuis. Hier is het altijd genieten van de prachtige zichten op 1 van de fjorden, de bergen, de oceaan en de stad (Vancouver). Binnekort zullen hier de bloesems ook wel volop beginnen te bloeien en dan gaan we zeker nog eens terug. De lente is zich zo stilletjes aan toch aan het aankondigen en we hebben al een deel krokussen die zo goed als uitgebloeid zijn. Nu beginnen de mooie bloesems overal te bloeien alsook de magnolia's. Het is de laatste dagen nog vrij koud geweest en op hoger gelegen gebied is er zelfs nog sneeuw geval. De locale (ski) bergen (Cypress Mountain, Grouse Mountain & Mount Seymour) blijven nog open tot eind april - begin mei omdat ze nog zoveel verse sneeuw hebben bijgekregen. Er ligt zo'n 6 meter sneeuw daarboven. Die hebben een geweldig seizoen gehad tot nu toe en ze mogen er nog eventjes van blijven genieten.

Verder heeft Michael op het einde van maart 1 week vrij gehad en die was gevuld met vanalles. Beetje werk in en rondom het huis want dat moet ook gebeuren. Verder zijn we op een namiddag een film gaan kijken, "Unknown" en dat was een super goede film. Spannend van het begin tot het einde en dat stond ons wel goed aan! We zijn ook een dagje gaan winkelen in Amerika wat altijd plezant is want vele dingen zijn nog wat goedkoper als in Canada. Zeker nu dat de Canadese Dollar wat hoger staat dan de Amerikaanse! Op het einde van die week zijn we een namiddagje naar het centrum van Vancouver geweest waar we genoten hebben van de jaarlijkse Vancouver Auto Show. Vele mooie wagens gezien die natuurlijk ook een pak geld kosten. Wij kwamen daar ook toevallig die meneer tegen van Belgie die in Victoria "Wannawafel" heeft, hij baat een winkel uit met de lekkere Belgische suiker wafels en nog andere lekkernijen. Hij woont ondertussen 10 jaar met zijn gezin in Canada. We hebben een tof gesprek gehad met die man die daar was met zijn zoon. Verder heb ik daar een prachtige Audi gezien, de Audi A7...wow, wat een prachtige wagen! Voor de rest hebben we niet veel meer gedaan, het weer is niet zo geweldig geweest, maar vanaf morgen krijgen we enkele dagen zon en zo'n +13 graden...daar moeten we van gaan genieten!


Foto's van onze wandeling op Burnaby Mountain!























Ik had een paar weken terug een heerlijke kip "stir fry" gemaakt wat letterlijk vertaald "roerbak" betekend...al bakkend roeren of al roerend bakken. :o) Het is een mengeling van stukjes groenten en kip die je in een diepe non-stick pan of een wok klaar maakt, dit wordt meestal geserveerd met rijst of Chinese noodles. Dit gerecht is enorm in de smaak gevallen bij mijn ventje (en bij mezelf ook), dus zeker iets wat ik regelmatig eens zal maken. Het is niet moeilijk om te maken en het smaakt erg goed. Voor diegenen die geinteresseerd zijn zal ik hier beneden het recept erbij zetten:

Benodigdheden:
*1 - 2 Kipfilets: de kippenborsten zonder vel en knoken zijn prima hier voor. Gebruik 1 of 2 of meer naar gelang. Ik gebruik meestal 2 kipfilets.
*1 ajuin
*1-2 paprika's: eender welke kleur, ik gebruik meestal 1 groene paprika en 1 rode paprika
*1 selder: een reep of 3 is voldoende
*1-2 wortelen: 1 grote of 2 kleinere wortelen
Je kan ook broccoli toevoegen en bloemkool als je wil, dat is naar eigen keuzen of andere groenten. Ik voeg dit laatste er niet bij.
*3-4 eetlepels olie
*3 eetlepels maizena
*2-3 eetlepels soya saus
*1/2 teelepel look poeder
*1 tas water
*1 bouillon blokje (kip)

Snij de kip in kleine stukjes van ongeveer 1-2cm, ik doe meestal dunne reepjes maar blokjes mag ook. Plaats de stukjes kip in een hersluitbare plastieke zak. Voeg de maizena toe en sluit de zak en schud deze goed zodat de kip bedekt is met maizena. Voeg daarna de soya saus en look poeder toe aan de kip in de plastieke zak en schud dit nog eens goed om alles te mengen. Plaats de zak in de koelkast voor 20-30 minuten.

Snij alle groenten in stukjes van 1-2cm groot. In een nonstick diepe pan/wok begin je met een paar lepels olie warm te maken, eens warm voeg de kip toe en bak deze al roerend voor zo'n 3 tot 5 minuten totdat het roze er vanaf is. Neem de kip uit de pan en probeer het warm te houden (in een vuurvaste schotel in de oven ofzo, of bedek de kip in een kom). Voeg nog een lepel olie (meer of minder desgewenst) toe aan de pan en bak alle groenten er al roerend in voor zo'n 5-6 minuten tot dat ze wat zachtjes worden, maar nog knapperig zijn.

Giet hierna 1 tas water over het geheel en voeg het bouillon blokje (kip). Voeg de kip ook weer terug bij het geheel en laat dit allemaal doorkoken totdat het mengsel dikker wordt en bubbelt. De kip stir fry is klaar en kan geserveerd worden met rijst, noodles of iets anders naar keuze.


Een foto van mijn lekkere stir fry!



Nog even geduld voor mijn volgende post!

No comments: