Monday, December 22, 2008

My Life in Canada...Let it Snow!

A quick update for December 23/2008...I took some more photos in our area and it looks like a winter wonderland. On the radio they say that about another 10 inches of snow is on the way for tonight! A full report on this will follow. Here are some photos from today:

Een korte update voor 23 december 2008...ik heb vandaag nog wat meer foto's genomen van onze omgeving en het is een echt winter wonderland. Op de radio zeiden ze dat we deze nacht nog zo'n 25cm sneeuw gingen krijgen! Een volledig verslag volgt nog. Hier zijn wat foto's van vandaag:

A couple of photos taken in our area today




It seems like this snowy weather is not letting up yet. We have had snow fall after snow fall and it’s not over yet! On Saturday they expected that it was going to snow again late in the evening, overnight and all day on Sunday. I had to work Saturday afternoon, so I wasn’t really looking forward to driving in the snow. I work about 13km from home in a city called Coquitlam which belongs to the Greater Vancouver area like New Westminster where we live. Most of my drive to work is along major routes except for getting from and to our garage which is a back alley. It also helps that most of my drive is along a fairly flat area and I don’t have to drive on any hills, except for when I get close to home. In New Westminster you just can’t avoid the hills sadly enough. The street that we live on is a fairly major road, but it’s quite a steep hill and that makes it a bit difficult when it’s snowing.

Het ziet er naar dat dit sneeuw weer nog niet gedaan is. We hebbende ene sneeuwstormi na de andere en het is nog niet gedaan. Op zaterdag hadden ze verwacht dat het ging sneeuwen tegen de late avond, overnacht en de hele dag op zondag. Ik moest zaterdag namiddag werken, dus ik keer er niet naar uit om in de sneeuw te rijden. Ik werk een 13km van thuis in een stad die Coquitlam heet en die behoort ook tot het Greater Vancouver gebied zoals New Westminster waar wij wonen. Het grootste deel van mijn rit naar het werk is op grote banen behalve het stuk om in ons achterstraatje te geraken waar de garage is. Het helpt ook wel dat het meeste van mijn rit vrij vlak is en ik moet geen bergop doen totdat ik dichtbij huis ben. In New Westminster kan je nu eenmaal niet om die heuvels heen, jammer genoeg. De straat waar wij wonen is een vrij grote baan, maar deze is ook vrij stijl en dat maakt het wat moeilijker als het sneeuwt.

While I was at work I noticed that it started snowing around 10.10pm and I would be finished at 11.00pm. Hopefully it wouldn’t snow too much so I would be able to get home without any problems. By the time I got out from work there must have been about 2-3 inches on my car already. It was cold outside and the wind was blowing. After cleaning off my car I left for the drive home. There was quite some traffic yet at this time of the night and people were driving pretty fast in this snow…no wonder there are so many accidents on the roads. The drive home wasn’t too bad and along the major road there was quite some compact snow and you could hardly see the road, but at least it wasn’t too slippery.

Als ik op het werk was zag ik tegen 22u10 dat het begon te sneeuwen en ik had gedaan met werken om 23u. Hopelijk zou het niet teveel sneeuwen zodat ik thuis kon geraken zonder problemen.Er lag zeker al een goede 5-8cm op mijn auto tTegen dat ik gedaan had met werken. Het was koud en de wind waaide ook goed. Nadat ik mijn auto was had afgeveegd vertrok ik om naar huis te gaan. Er was redelijk wat verkeer op de weg voor deze tijd van de avond en sommige reden vrij snel in deze sneeuw…geen wonder dat er zoveel ongelukken gebeuren. Mijn rit naar huis vile nog vrij goed mee, op de grote banen lag toch heel wat compacte sneeuw en het was moeilijk om de weg te zien, maar gelukkig was het niet te glad.



Some photos taken in our area during the snow fall




Once I got into New Westminster I have to drive up quite a big hill, but that went pretty good as well. I had a guy driving very close behind me, which I really didn’t like, but what can you do. I just tried to focus on my own driving and not on everybody else’s. Then I had to make the turn on a steeper hill, but also a major road, as I didn’t want to go into the side streets to get into our back alley and garage. So I kind of went around a little, but I figured that was a safer route to go. As I am turning up our street, which is really steep by the traffic lights, I noticed that my front wheels didn’t want to move too much and they started spinning. I let the gas paddle go and with my tiptronic transmission I was able to stick it in 1st gear and then I went very slowly up the hill and that worked out ok. Getting up the other hill to get into our back alley wasn’t a problem at all, so I got home safe and sound.



Eens als ik in New Westminster aan kwam moest ik een stuk vrij stijl bergop rijden en dat ging ook nog vrij goed. Ik had iemand achter me rijden die naar mijn zin veel de kort op me zat, maar wat doe je eraan. Ik probeerde mij te concentreren op mijn eigen rijden en niet dat van anderen. Daarna moest ik afdraaien op een nog stijlere weg, maa dit was wel een grote baan want ik wilde niet de zij straten nemen om zo in ons achterstraatje te geraken en uiteindelijk in de garage. Het is wel een beetje omrijden, maar dit was wel een veiligere route. Terwijl ik onze straat indraaide, en die is erg stijl net bij de verkeerslichten, merkte ik dat mij voorste wielen niet vooruit wilden enze begonnen door te draaien. Ik liet de gaspedaal los en met mijn tiptronic versnelling kon ik de wagen in 1ste versnelling zetten om zo traag de bergop te rijden en dit ging vrij goed. Om de andere heuvel nog op te geraken tot aan ons achterstraatje was ook geen probleem, dus ik ben veilig thuis geraakt.
On Sunday I had to work afternoons again, start at 3.00pm and finish at 11.00pm. It was looking really bad outside after we got up. Snow was falling and lots of it. Michael is always off in the weekends so for him it was no problem. I wasn’t looking forward to make that drive into work. So I figured I might as well call and see if there is somebody that would like to come in for me that lives closer to work. The nurse that was on that morning said she was going to try and find someone for me, but I didn’t want her to waste too much time and if they couldn’t find someone that would be ok as I would just go into work. After 10 minutes she called me back and told me that she had found somebody that was willing to work my shift! Woohooo…what a relief. Since I would have the day off I took advantage off it and did some studying for my exam while poor Michael was out there shoveling the snow a few times. I am so glad that I didn’t have to go to work as it snowed all day and most of the night.
Op zondag moest ik weer in de namiddag werken, beginnen om 15u en eindigen om 23u. Het zag er niet goed uit als we opstonden. De sneeuw viel met bakken uit de lucht. Michael heeft altijd het weekend vrij, dus voor hem was het geen probleem. Ik keek er echt niet naar uit om naar mijn werk te rijden. Dus ik dacht dat het misschien een idée was om mijn werk te bellen om te zien of ze iemand konden vinden die voor mij zou willen werken. De verpleegkundige die die voormiddag werkte zei dat ze zou proberen om iemand te vinden, maar ik wilde niet dat ze er teveel tijd aan zou verprutsen en als ze niemand kon vinden dat ik dan wel zou proberen om te gaan werken. Na 10 minuten belde ze me al terug om te zeggen dat ze iemand had gevonden die mijn namiddag wou werken. Joehoe…wat een opluchting. Omdat ik dan toch de dag vrij heb heb ik van geprofiteert om wat te studeren terwijl min arme Michael een paar keer buiten aan het sneeuwruimen was. Ik ben zo blij dat ik niet ben moeten gaan werken want het heeft de hele dag en bijna de hele nacht gesneeuwd.

When we woke up this morning, the sun was trying to come out and everything looked so pretty in the snow. It was a real winter wonderland out here. We must have had another 10-12 inches (20-30cm) overnight as the road up front was covered in snow again. Since Michael would have to drive into Vancouver he was going to take the day off as it sounds like a nightmare on the roads. He can afford to take a day off and it’s ok at his work. I am a nurse and it’s not so evident to just tell them I am not coming in today because they will need to find someone to replace me. But not too worry as I am off today and tomorrow. I decided to do some more studying today while Michael is having fun outside shoveling the snow. I took a few photos of our area this morning and you will find some of them in this post. The predictions are that we will have a nice day tomorrow (Tuesday) whith a mix of sun and clouds and temperatures near freezing during the day and about –6 C at night. On Wednesday (Christmas Eve) they are expecting snow again by the evening (about 10-15in/20-25cm), snow flurries on Christmas Day and Boxing Day…so it’s not over yet and we will have a white Christmas this time!
Als we opstonden deze morgen scheen de zon en alles zag er zo mooi uit met al die sneeuw. Het was een echt winter wonderland hier. Ik denk dat we nog eens een 20-30cm sneeuw bijgekregen hebben deze nacht want de straat aan de voorkant van het huis was alweer dicht gesneeuwd. Michael had ook vrij genomen vandaag omdat ze op de radio zegden dat je beter niet zou rijden als je niet moest en Michael moet naar Vancouver voor zijn werk wat ongeveer een 18km rijden is van ons thuis. Op zijn werk is dat geen probleem als hij een dag niet gaat door de weersomstandigheden. Ik ben verpleegkundige en dan is dat wat moeilijker omdat ze toch altijd iemand moeten vinden om mij te vervangen voor die dag. Maar geen zorgen, ik heb vandaag en morgen vrij. Ik had besloten om dan toch maar wat te studeren terwijl Michael weer eens aan het sneeuwruimen is. Men voorspeldt dat we tegen woensdg weer sneeuw gaan krijgen en ze verwachten weer een 20-25cm, sneeuw vlokken op Kerstdag en 2de Kerstdag (Boxing Day)...dus het is nog niet voorbij en we gaan deze keer een witte Kerst hebben!


A couple of photos taken in our area today








With this post I would also like to wish everybody a Merry Christmas, may you enjoy your day with family/friends or however you enjoy it and wherever you are. All the best wishes for the season!


Met deze post will ik ook aan iedereen een Zalige Kerst toewensen, geniet ervan samen met familie/vrienden of op welke manier ook en waar je ook bent. De beste wensen voor het Kerst seizoen!


Stay tuned for my next post!




No comments: