Wednesday, September 5, 2012

De Prachtige Oregon Coast, USA...Deel 2

Onze trip naar de Oregon Coast...Deel 2

~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!

Zicht vanop het strand in Lincoln City aan de kust van Oregon, USA

Hier ben ik eindelijk met het vervolg van onze trip naar Oregon. Het heeft wat op zich laten wachten omdat ik het weer wat druk heb gehad met werken en Ava, dus niet zoveel tijd voor de computer. Het weer is nog steeds prachtig, dus op mijn vrije dagen ben ik veel buiten met Ava zowel in onze tuin of in het park. Tja en dan komt er niet veel van bloggen. Maar het is toch eindelijk tijd dat ik de rest van de foto's deel van onze trip naar Oregon. Dus deze post zal min of meer een hele hoop foto's zijn, zonder al te veel tekst. De volgende morgen was het een schitterende zonnige morgen, Ava wou zoals elke dag onmiddellijk naar het raam lopen om het strand en de golven te zien. Dat deden we dan ook...toch zalig om elke morgen wakker te worden en de golven te horen. In de keuken was er lekkere warme chocomelk, koffie, thee en dergelijke op voorraad en daar maakten we wel eens gebruik van. Omdat het vandaag zo'n mooie zonnige dag was hadden we besloten om naar de rotsen te wandelen omdat het laagtij zou worden. Met laagtij is het water niet meer rond de rotsen en kan je getijdenpoelen vinden met vanalle soorten zeeleven. Aan de Oregon Coast vind je vooral zee anemonen, mosselen, algen, zeesterren, barnacles (weet niet hoe ze dat noemen in het Nederlands), verschillende soorten schaaldieren en veel meer.

We gingen lekker langs het strand op en natuurlijk wilde Ava met de voetjes in het water lopen, dus dat deden we dan ook. Eens als we bij die getijden poelen en rotsen waren vond Ava het leuk om al die verschillende dingen te zien. Vooral de zeesterren vond ze mooi. En natuurlijk vond die plassen met water ook geweldig om door te lopen en in te springen. Na een tijdje ging ze gewoon in een plas water zitten en waarom ook niet, he...ze moet toch lekker genieten van de dingen die zij geweldig vindt. Ik heb daar wat mooie foto's kunnen maken en Ava heeft daar lekker gespeeld. Daarna zijn we terug gewandeld en zo stilletjes aan was het tijd voor wat middag eten en een dutje voor Ava. Nadat Ava wakker werd zijn we naar Newport gereden om daar wat te gaan winkelen. Nu viel het juist zo dat de meeste winkels waar wij gingen kijken aan renovaties bezig waren, dus ze hadden niet alles in de winkel zoals gewoonlijk. Spijtig, maar het was een mooie rit langs de kust op van maar zo'n 40 minuutjes rijden en het was eens iets anders om te doen. Na het avondeten zijn we nog eens met Ava het strand op geweest om nog wat te spelen. We mochten ook weer genieten van een vrij mooie zonsondergang.

Foto's van ons dagje strand, Newport en zonsondergang

We hadden weer heerlijk geslapen en rustig opgestaan 's morgens. We namen onze tijd voor ontbijt want het was een beetje bewolkt die morgen. Toch wilden we weer eens gaan wandelen naar de rotsen want vandaag zou het laagtij erg laag zijn, dus meer kans om getijdenpoelen te bezichtigen. Het was weer een mooie wandeling op het strand en er waren vele zeesterren, mosselen en zee anemonen te zien...prachtig! We hebben hier een tijdje doorgebracht en zijn daarna terug gewandeld. Tegen dat we terug waren was het weer middag, we hebben wat gegeten en daarna was het tijd voor Ava haar dutje. In de namiddag was het zonnig maar het waaide nogal hard, dus we zijn dan naar de Tanger Outlet Mall gereden die maar 2 minuutjes rijden was van onze verblijfplaats. Hier hebben we een tijd rondgewandeld, wat leuke kleding/schoenen gekocht en dergelijke. Ava heeft zich daar een tijdje bezig gehouden op een busje, lief om te zien. We zouden zeker nog een keertje terug gaan tijdens onze week hier.

Daarna zijn we terug gereden naar onze verblijfplaats, het was nog niet zo laat op de namiddag dus we zijn nog wat gaan wandelen om een lekker ijsje te eten en ook bij wat souvenir winkeltjes te langs te gaan. Dit was op wandel afstand van het appartement waar wij verbleven. 's Avonds zijn we gaan zwemmen in het zwembad dat in het appartements gebouw was. Dat vond Ava geweldig en wou er op het einde niet meer uit! Ze was goed moe na die ervaring en ging vroeg slapen. Wij mochten van uit ons appartement nog genieten van een mooie zonsondergang, toch zalig als je daar niet voor weg moet rijden en gewoon kan genieten vanop je terras. Het was weer een zalige dag geweest!

Foto's van de getijdenpoelen en de rest van die dag

De rest van de week hebben we zowat dezelfde dingen gedaan met veel spelen en wandelen op het strand. We zijn ook nog een paar keer naar de outlet mall geweest en hebben daar heel goedkope kleding kunnen kopen voor Ava bij "Osh Kosh B'gosh". We kochten daar een deel t-shirts voor $1.99 (1.60 euro) die normaal rond de $15 (12 euro) het stuk waren...dus dat waren wel goede prijzen. Loopshoenen zijn ook altijd erg goedkoop en andere kledij ook. We hebben dus heerlijk genoten van onze week aan de Oregon Coast en dit appartement was echt super. Als we niet weten waar naartoe volgend jaar, dan gaan we misschien weer terug naar dezelfde plek want het is echt super meegavallen! De rit naar huis was ook erg goed meegevallen, prachtig weer en niet teveel verkeer. Ava deed het prima tijdens de rit terug naar huis, toch fijn als je kind zo gemakkelijk is in de wagen. We zijn hier en daar natuurlijk gestopt om de benen te strekken, te lunchen en wat te winkelen.

Michael en ik hadden beiden wat besteld via internet wat we ook nog moesten gaan ophalen bij het UPS adres net voor de grens waar wij regelmatig dingen naartoe laten sturen als we iets online kopen in Amerika. Dit spaart ons heel wat aan verzendingskosten naar Canada en het is net over de grens met Amerika wat maar een half uurtje van ons thuis is. Michael had een hele mooie velgen gevonden voor zijn nieuwe auto die ook nog eens op super reclame waren. En ik heb mij verwend met een nieuwe camera die ze eender waar in Amerika gratis verstuurden en deze kwam met een 16GB memory card en een draagtas...niet slecht zou ik zeggen. Ik heb de Sony A57 gekocht en heb deze ondertussen al een beetje kunnen uitproberen...geweldige camera! Aan de grens was het een half uurtje aanschuiven om terug Canada binnen te geraken, maar dat ging vri snel voorbij en we konden zo door na een paar vraagjes. Dat is ook altijd goed als je geen taxen of duties moet betalen op hetgene we gekocht hadden! We hebben echt genoten van deze vakantie, maar het was natuurlijk ook weer fijn om weer terug thuis te zijn.

Foto's van onze laatste dagen aan de Oregon Coast en de trip naar huis

Nog even geduld voor mijn volgende post!

Foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders aangegeven!
Je kan me contacteren via email als je geinteresseerd ben om foto's van mij te gebruiken of te kopen.  DANK BIJ VOORBAAT!