Thursday, August 9, 2012

De prachtige Oregon Coast, USA...Deel 1

Onze trip naar de Oregon Coast...Deel 1

~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!

Zonsondergang gezien van het strand in Lincoln City aan de kust van Oregon, USA

Dat is weer een hele tijd geleden! We zijn ondertussen een weekje naar Oregon geweest en ik heb deze zomer heel wat diensten vast staan op mijn werk. Dit wil zeggen minder tijd voor mijn blog. Ik maak wel wat tijd voor internet en zo, maar heb niet altijd zin om op mijn blog te schrijven...maar het werd toch weer hoogtijd deze keer. Na ons weekje aan Mara Lake in het North Shuswap gebied van British Columbia is de zomer eindelijk komen aanzetten. We hebben tot nu toe bijna niets dan zon en warme temperaturen gehad. Sommige dagen was het echt erg warm met temperaturen rond de 30 - 33 graden en sommige dagen was het gewoon lekker warm rond de 25-27 graden. Hier en daar hebben we ook wel een dagje minder mooie weer gehad en hebben we ook wel een paar daagjes gehad met wat buien. Maar over het algemeen is het een mooie zomer zou ik zeggen. Ava heeft lekker genoten van dat warme weer in haar zwembadje buiten. Heerlijk toch als je zo kan genieten. We hebben niet veel tijd gehad om naar de parken en stranden hier in de buurt te gaan, ook omdat we in Oregon een hele week aan het strand zouden verblijven.

Op 18 juli vertrokken we vroeg in de morgen. We waren om 5u opgestaan omdat we voor 7u - 7u30 aan de grens wilden zijn want in de zomer kan het soms al eens druk worden. Ava sliep nog lekker, dus wij konden ons klaar maken, ontbijten en de meeste dingen in de auto pakken. Het zou een trip worden van zo'n 650km en we hoopten rond het avond eten aan te komen op de plaats van bestemming. We waren rond 6u45 klaar om te vertrekken. Toen we vertrokken was het bewolkt, eigenlijk ideaal weer om te rijden, en tegen 7u15 waren we aan de Amerikaanse grens. Er was geen aanschuiven op dit uur en we het was een hele vriendelijke dame aan de douane die ons vroeg waar we woonden, waar de trip naartoe was en hoelang we bleven. Dat was alles en ze wenste ons een fijne trip toe. Ik denk dat we nog nooit zo snel de grens over geraakt zijn. Meestal zijn er een deel auto's aan het aanschuiven en soms stellen ze toch wat meer vragen. Rond 8u45 stopten we voor het eerst om de benen te strekken en om van het toilet gebruik te maken. We hebben ook wat met Ava gewandeld. Ava deed het anders prima in de auto, wat een heerlijk kind om mee te reizen.

Eens we bij Seattle waren hadden we net zo'n 2 uren en een half onderweg, het was ongeveer 10u 's morgens toen we daar door reden. We hebben nog een stuk verder gereden voordat we weer eventjes stopten om de benen te strekken. Toen het bijna 12u 's middags was kregen we toch honger en was het tijd om wat te lunchen. We zijn bij een restaurant gestopt in Castle Rock, dit bleek onderweg te zijn naar Mount St. Helens (een vulkaan in Washington State). Het was net van de snelweg af, dus handig dat we niet ver moesten rijden. Dat had ons goed gedaan en we na een wandelingetje in de buurt konden we er weer tegenaan voor een paar uurtjes. We zijn hierna door gereden naar McMinnville wat nog zo'n 2 uurtjes rijden was en kwamen daar aan rond 15u. Hier was een grote Walmart waar we onze boodschappen zouden doen zoals etenswaren en wat extra dingetjes die we in Canada niet kunnen kopen. We hebben hier zeker een uur rondgewandeld en rondgekeken, het was een grote Walmart. Daarna was het nog iets meer dan een uurtje rijden tot in Lincoln City aan de kust van Oregon. We waren net na 17u aangekomen op onze bestemming!

Foto's van de rit naar Lincoln City en Lincoln City zelf

Eens aangekomen op bestemming zijn eerst vlug het appartement gaan inspecteren. We hadden een appartement op gelijkvloers gehuurd vlak aan het strand. Wow, wat een mooi appartement. We hadden een grote slaapkamer met meer dan voldoende plaats voor Ava haar reisbed. Bij de slaapkamer was een volledige badkamer met bad en douche. Dan was er een gang met een kast waar vanalle spulletjes in stonden zoals strand speelgoed, strand stoelen, strand handdoeken, een eetstoel die Ava kon gebruiken en nog meer. Dan was er nog een volledige badkamer met bad en douche...handig! En dan kwam je in de leefruimte terecht met een volledige keuken en een eetkamer/woonkamer. Daar stond een grote sofa en een grote TV. De woonkamer had een grote schuifdeur en als je die open deed stond je in gras net voor het strand. Een goede 10-20 stapjes en je stond op het strand...heerlijk! We konden van aan de tafel of op de sofa heerlijk naar de golven kijken en luisteren. In het gebouw was ook een zwembad waar we gebruik van konden maken. Dit was een geweldige plaats en we hebben een goede keuze gemaakt om hier te verblijven.

We hebben onze spullen binnen gebracht, wat gerust en ook wat avond gegeten. Daarna zijn we met Ava nog even naar het strand geweest. Lekker zicht wat uitleven op het strand met haar emmertjes, schupjes en dergelijke want ze heeft toch de hele in de auto gezeten. Het was de hele dag bewolkt met nu en dan een bui en eens als we op het strand waren kwam de zon nog eventjes tevoorschijn. Wat een mooi zicht en zalig om lekker uit te waaien. Het was ook niet druk op het strand, maar dat kan zijn omdat het avond was. Als afsluiter van de dag kregen we ook nog een prachtige zonsondergang te zien! Laat de vakantie nu maar beginnen, we gingen heerlijk genieten van onze week hier aan de Oregon Coast. Het weer zou ook vrij goed meewerken die week!

Foto's de eerste avond in Lincoln City aan de Oregon Coast, USA

We hadden heerlijk geslapen de eerste nacht, het bed was erg comfortabel en het was stil. Ava heeft ook lekker geslapen, ze zal wel erg moe geweest zijn van de hele rit en dan nog van het spelen op het strand. Toen ze wakker werd zei ze onmiddellijk: "kijken naar strand, golven". Dus wij stonden op en liepen naar de woonkamer om de gordijnen en de grote glazen schuifdeur te openen. Het was bewolkt, maar oh hoe heerlijk was het toch om die geur van de zee te ruiken en het geluid van de golven te horen! We maakten ons stilletjes klaar voor ontbijt en na het ontbijt begon het stilletjes op te klaren, dus we gingen naar het strand om de windvlieger eens uit te proberen en we namen ook al het strand speelgoed weer mee voor Ava. We hebben ons de hele voormiddag goed bezig gehouden aan het strand, het was heerlijk om gewoon lekker te genieten.

Tegen de middag gingen we terug naar ons appartement en hebben we wat gegeten. Ava heeft daarna haar middag dutje gedaan en zo rond 15u zijn we weer terug naar het strand gegaan. We had de strand handdoeken mee en het speelgoed voor Ava ook weer. Het was lekker warm, dus ik wilde toch eens met mijn voeten het water gaan uitproberen...brrr dat was toch frisjes, maar het voelde wel lekker aan. Ik riep Ava om ook met haar voetjes in het water te lopen, maar ze wou niet. Ze bleef maar zeggen "mama in het water wandelen". Ze vond het geweldig als ik door het water liep, maar zo rap als er een golf aankwam begon Ava te lopen. hahaha. Na een tijdje namen Michael en ik Ava bij de handjes en liepen we met ons drietjes door het water. Tja, eens ze dat geprobeerd had was er geen houden meer aan! Ze vond het super om door het water te lopen en zeker als de golven eraan kwamen. Ze genoot er echt enorm van en voor ons was het geweldig om dat te zien natuurlijk. Tegen het avond eten zijn we naar de winkel gegaan waar we wat uitgehaald hadden om te eten en nog wat gewinkeld hadden voor andere dingen. 's Avonds was het bewolkt, geen kleurrijke zonsondergang deze, dus we hebben een rustige avond gehad samen met Ava.

Foto's van onze eerste volle dag aan de kust van Oregon, USA

Nog even geduld voor mijn volgende post!

Foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders aangegeven!
Je kan me contacteren via email als je geinteresseerd ben om foto's van mij te gebruiken of te kopen.  DANK BIJ VOORBAAT!

1 comment:

Anne Marie said...

Wat een heerlijke tijd zullen jullie gehad hebben. Ik woonde in Nederland ook vlak bij de zee, dat mis ik nu ook wel een beetje!
Prachtige foto's weer :-)