Thursday, April 19, 2012

Nice weather = lots of outings

Since most people that visit my blog are Belgian or Dutch I have decided to continue my blog in Dutch only for now. If anybody has any questions or a comment, please feel free to CONTACT ME!
All images are Copyright by Ann Badjura unless otherwise stated, please contact me first if you wish to use any of my photos or if you wish to purchase any of my photos! Thanks in advance!


Sinds de meeste mensen die mijn blog bezoeken Belgisch of Nederlands zijn heb ik besloten om enkel in het Nederlands verder te gaan. Ik ben dit blog vooral begonnen zodat mijn familie en vrienden in Belgie (van waar ik afkomstig ben) mijn leventje in Vancouver, Canada een beetje kunnen volgen. Deze blog is ook open voor iedereen die geinteresseerd is natuurlijk. Als er enige vragen zijn of commentaar is, laat dan een berichtje na in mijn GASTENBOEK of E-MAIL ME!
Alle foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders vermeld, aub contacteer mij eerst voordat je mijn foto's wil gebruiken of als je geinteresseerd bent om foto's te kopen! Alvast bedankt!


~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!

Japanse kerselaar in bloei in downtown Vancouver met zicht op de Burrard Inlet en de bergen van Noord Vancouver



 Zo daar ben ik weer eens! We kunnen eindelijk zeggen dat de lente er is. Alles staat in bloei, vooral die mooie bloesems van de Japanse kerselaren, de narcissen, de tulpen en meer. We hebben in april eindelijk wat mooier weer met meer zon en aangename temperaturen dan regenachtig en koud...het werd tijd! We hebben sinds begin janauri niet al te veel zon gezien en ook niet echt aangename temperaturen gehad. In de eerste week van april was het toch in het weekend enkele dagen mooi, frisjes maar met heel wat zon. Dus daar proberen wij zoveel mogelijk van te genieten en dan gaan we er meestal op uit als het kan. We zijn met Ava nog naar Burnaby Lake geweest (5 minuten rijden van ons thuis) om de eendjes eten te geven, dat doet ze zo graag. Ze heeft haar eigen potje met zaad zodat ze de zaadjes in het water kan gooien voor de eendjes. We zijn ook naar Barnet Marine Park geweest (een 10-15 minuten rijden van ons thuis) waar we aan het strand zijn gaan wandelen en Ava vond het geweldig om met het zand te gooien en haar handjes vuil te maken. Geen probleem, zolang ze maar plezier heeft vinden wij! Lekker veel frisse lucht en spelen kan maar goed doen, he. We hebben daar niet echt veel gewandeld, want Ava genoot er te zeer van om stenen en stokken te verzamelen. Wij genoten van het aangename weer, de prachtige zichten op het water en de bergen en we genoten er ook van dat Ava zich zo goed amuseerde. Ik denk dat ze zich volop zal amuseren als we deze zomer naar Oregon gaan waar we een appartementje gehuurd hebben recht aan het strand. Ik denk dat het zo'n 15 graden was, dus dat viel toch wel lekker aan na temperaturen onder de 10 graden voorheen. Er was ook niet al teveel wind bij het water, dat was nog een bonus bovenop het mooie weer! 

Verder ben ik met Ava nog naar Burnaby Mountain geweest omdat ik dacht dat daar de bloessems volop in bloei zouden staan, maar het is daar een beetje hogerop gelegen en het was nog wat vroeg. Ava heeft daar toch wat gewandeld en naar alle bloemetjes gekeken zoals narcissen, krokusjes en nog andere bloemen. Ik heb genoten van de mooie zichten en zo hebben we er beiden toch nog wat aan gehad! Met Pasen hebben we met ons drietjes ook genoten van een heerlijk verlengd Paasweekend. In Canada is Goede Vrijdag een betaalde feestdag voor iedereen en diegenen die voor de staat werken krijgen Paasmaandag ook vrij. Michael werkt voor het scholen district, dus hij had Paasmaandag ook vrij en dat vinden wij natuurlijk fijn, he. Wij hebben een heerlijk 4 dagen lang weekend gehad en we hadden elke dag prachtig weer. Veel zon, wat wolken en rond de 18 graden...zalig! Op de vrijdag zijn we met Ava hier in de buurt naar een park gewandeld met wat schommels, een glijbaan, zandbak en dergelijke. Er lagen daar zelfs een paar ballen en een deel speelgoed, daar heeft ze zich een hele tijd kunnen vermaken. Op weg naar huis zijn we nog even gestopt in een klein parkje waar een deel van die prachtige Japanse kerselaren in volle bloei stonden. Daar moest ik toch ook wat foto's van nemen!



Foto's van Ava, Burnaby Lake, Barnet Marine Park, Burnaby Mountain en onze omgeving




































Op Paas zaterdag waren we van plan om naar de Vancouver International Auto Show te gaan in downtown Vancouver. We hadden aan Michael zijn ouders gevraagd of Ava voor een paar uurtjes bij hun kon blijven en dat wilden ze graag genoeg. Het was mooi weer en het zou zo'n 17-18 graden worden dus ze zouden met Ava naar het park kunnen zodat Ava daar in het speeltuintje kan spelen. En voor ons kwam dat goed uit, want het is toch gemakkelijker om naar een auto show te gaan zonder haar. Wij waren rond 10u30 in downtown Vancouver en hebben een paar uurtjes rond gelopen in de vernieuwde BC Place Stadium en vele mooie wagens gezien. Daarna hebben we nog een wandelingetje gemaakt door downtown Vancouver voordat we weer met de SkyTrain naar huis gingen (ongeveer 20-25 minuutjes). Er waren vele bloessems in bloei en de zichten waren echt de moeite! En dat heerlijk zonnig weer met een briesje dat niet koud aanvoelde maakte het perfect. Op zo'n momenten realiseer ik me toch net ietsje meer hoe mooi het hier echt is. Ik besef maar al te goed dat wij in een hele mooie omgeving wonen en daar geniet elke dag van als het kan...maar op sommige momenten sta je er toch even langer bij stil. Rond 14u hebben we de SkyTrain terug genomen richting thuis om Ava te gaan halen. Zij heeft een heerlijk dagje gehad bij de grootouders en wij hebben een heerlijk dagje gehad met ons tweetjes, meer moet dat niet zijn!

Op Paasdag was er in Queens Park bij ons in de buurt een soort Paas evenement voor kinderen met zingen, paaseitjes rapen, kinderboerderij en dergelijke. We zijn er met Ava te voet naartoe geweest, het is maar een 10-15 minuutjes wandelen. Ava vond het leuk om daar wat Paashazen te zien, in Paaseitjes rapen was ze niet zo geinteresseerd en er bleek een lange rij aan te schuiven om daar aan deel te nemen. Er was een optreden door een leuke dame die de liedjes echt interessant maakt voor kinderen met veel dansen, springen en dergelijke. Daar heeft Ava wel van genoten en ze heeft mee gedanst en dat allemaal, prachtig om te zien! Ze heeft daarna een heel goed middag dutje gedaan. In de late namiddag zijn we naar Michael zijn ouders geweest want daar waren we uitgenodigd voor een lekker etentje. En het is ook altijd lekker. Op Paasmaandag zijn we dan wat gaan winkelen en hebben we een wandeling gemaakt hier bij ons in de buurt. Van hier naar een shopping centrum wat zo'n 3km van ons gelegen is. Wij wandelen meestal door Queens Park zodat Ava ook wat tijd heeft om te spelen in de speeltuin. We hebben wat leuke spulletjes gekocht en al een heel deel van de Paas artikelen en chocolade waren al 50% afgeprijst, dus we hebben een paar dingetjes gekocht. We hebben 's avonds een rustige avond gehad en zo hebben wij genoten van een prachtig verlengd weekend!


 Foto's van de Auto Show, downtown Vancouver, Ava in Queens Park en onze omgeving



















































De week na Pasen is het ook nog vrij mooi geweest, maar sommige dagen waren 's voormiddag met buien en prachtig weer tegen de namiddag...typisch lenteweer zou ik zeggen. Mijn vriendin Julie en ik waren op dinsdag na Pasen gaan lunchen en daar hadden we van genoten. We hadden het erover dat we nog eens voor een lange wandeling moesten te gaan in Stanley Park en de 10km rondom het park doen. Dat zag ik wel zitten, maar soms komt het gewoon niet uit omdat ik moet werken ofwel moet zij werken! Ze vertelde mij dat ze op donderdag vrij was, dus we hadden afgesproken om die dag te gaan als het weer goed zou zijn. Ze zeiden op de TV en radio dat het vrij mooi zou zijn, maar hier kunnen ze het weer soms echt niet voorspellen...zelfs niet 2 dagen op voorhand! Dus ik zou haar donderdag morgen om 8u even bellen en dan zouden we wel zien wat we gaan doen. Toen ik rond 7u wakker werd donderdag morgen was het regenachtig, dus Stanley Park zou waarschijnlijk niet doorgaan. Voor de trip naar Stanley Park wil ik liefst vroeg genoeg vertrekken zodat we rond 9u30-10u in het park kunnen zijn (het is een goed half uurtje rijden). Voor de wandeling rondom het park strek ik toch een goede 2 uren en een half uit met een picnik tussendoor en nu en dan wat stoppen om te genieten van de mooie zichten. Ik wil dan graag rond wilden rond 14u-14u30 uit Stanley Park vertrekken naar huis voordat het verkeer te druk zou worden. Maar goed, ik belde haar om 8u en we hadden gingen akkoord dat we Stanley Park een andere keer gingen doen. We hadden wel beiden zin om naar Kitsilano te gaan en vandaar te wandelen naar Granville Island. Deze wandeling is bijna 3km enkele weg en je doet er een half uurtje over. Sinds het nog wat aan het regenen was aan het einde van ons telefoongesprek hebben we afgesproken dat ik om 10u haar even zou terug bellen want het weer zag er in de verte toch wat beter uit...misschien zou dat onze richting uitkomen. Rond 9u20 begon de zon nu en dan wat door te komen bij ons thuis, dus ik heb een boterham gesmeerd voor Ava, wat kaas ingepakt, aardbeien en melk...dat zou voor haar goed zijn voor lunch. Ik had alles wat ik nodig had in de auto gezet en rond 9u45 heb ik Julie terug gebeld om te zien of ze nog zin had om naar Kitsilano te gaan want het begon precies op te klaren. Zij vond dit prima en ik zou haar rond 10u15 gaan ophalen en dan gingen we richting Kitsilano Beach in Vancouver.

Zogezegd zo gedaan, wij waren rond 10u45 in Kitsilano en het was droog. Dat vonden wij toch het voornaamste, het moet niet zonnig zijn maar zolang het maar droog zou blijven. We hebben Ava eerst wat laten spelen op het strand, zij gooide graag stenen in het water en zag ook wat schelpen en dat vond ze wel interessant. Er was weinig wind en het voelde vrij aangenaam aan ookal was er geen zon. Ava heeft ook lekker met het zand zitten gooien, ze was echt in haar nopjes. Na een 20 minuutjes zijn we verder gewandeld en Ava zat lekker in haar kinderwagen, zo eentje met 3 wielen die goed rolt en gemakkelijk zit voor haar. Het water was vrij kalm en ik heb wat mooie foto's kunnen nemen met weerspiegelingen van de stad op het water. Tegen de middag waren we bij Granville Island en hier is een overdekte "Public Market" met verse groenten, fruit, vis, vlees, delicatessen, chocolade en andere specialiteiten alsook juwelen, kleding, handtassen en nog veel meer. Verder heb je hier ook genoeg eetstanden en restaurants. Toen we door de overdekte markt liepen merkten we dat de zon begon uit te komen en ik merkte ook dat Ava in slaap gedommeld was in haar kinderwagen. Julie en ik hadden besloten om iets uit te zoeken voor lunch en we hebben heerlijk buiten op een bank gezeten in de zon om het op te eten. Wat was het opeens zo'n mooi weer en nog vrij aangenaam ook. Ik denk dat het ongeveer zo'n 17 graden was. Na een uurtje werd Ava wakker en we hebben haar bij Granville Island buiten wat laten rondwandelen. Julie had een lekkere grote lekstok voor haar gekocht en dat vond ze geweldig. We hebben nog wat rondgewandeld bij Granville Island en daarna zijn we terug richting Kitsilano Beach gewandeld. Ondertussen was het zonnig met heel wat blauwe lucht. We waren blij dat we er toch voor gegaan zijn, want het was een heerlijk dagje en we hebben er volop van genoten. Hopelijk hebben we nog wat meer van dit mooie weer en kunnen we weer eens Stanley Park gaan.


 Foto's van de wandeling van Kitsilano Beach naar Granville Island






































Nog even geduld voor mijn volgende post!

No comments: