Tuesday, March 6, 2012

Nothing much going on

Since most people that visit my blog are Belgian or Dutch I have decided to continue my blog in Dutch only for now. If anybody has any questions or a comment, please feel free to CONTACT ME!
All images are Copyright by Ann Badjura unless otherwise stated, please contact me first if you wish to use any of my photos or if you wish to purchase any of my photos! Thanks in advance!


Sinds de meeste mensen die mijn blog bezoeken Belgisch of Nederlands zijn heb ik besloten om enkel in het Nederlands verder te gaan. Ik ben dit blog vooral begonnen zodat mijn familie en vrienden in Belgie (van waar ik afkomstig ben) mijn leventje in Vancouver, Canada een beetje kunnen volgen. Deze blog is ook open voor iedereen die geinteresseerd is natuurlijk. Als er enige vragen zijn of commentaar is, laat dan een berichtje na in mijn GASTENBOEK of E-MAIL ME!
Alle foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders vermeld, aub contacteer mij eerst voordat je mijn foto's wil gebruiken of als je geinteresseerd bent om foto's te kopen! Alvast bedankt!


~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!

Een zicht vanuit onze buurt



In mijn vorige post hebben jullie foto's gezien met zichten op downtown Vancouver half in de mist gezien van boven op Burnaby Mountain. Een paar dagen later had ik een mailtje gestuurd met 1 van de foto's die ik op die avond genomen had naar "Wayne's Weather Window" op GlobalBC nieuws. Dit is de nieuws zender van voor heel British Columbia en je kan foto's insturen die iets of wat met het weer te maken hebben naar Wayne's Weather Window. Elke dag van de week wordt de mooiste foto uitgezonden op TV en ze noemen dan ook de naam van de persoon die de foto getrokken heeft. Ik had deze foto op een dinsdag ingestuurd en had de dag erna gekeken naar het nieuws, maar mijn foto was er niet opgekomen. Ik had het de volgende dagen een beetje vergeten omdat het nieuws om 18u is en wij zijn dan nog bezig met Ava, maar ik kon wel online gaan kijken naar het nieuws om te zien of het erop was geweest. Ik had nog een uitzending bekeken online, maar niets gezien. Daarna heb ik het een beetje laten hangen omdat ik dacht dat de foto toch niet op het nieuws zou komen.

Ik ben de week erna een paar posten gaan werken en toen kwamen een paar collega's op me af om me te vertellen dat ze mijn foto op het nieuws gezien hadden...WOW! Ik had het zelf nog niets eens gezien. Michael vertelde mij op dezelfde dag dat enkele van zijn collega's op het werk de foto ook gezien hadden en mijn naam herkende. Ik ben dan eens gaan rondneuzen tussen de online video's van de nieuws uitzendingen en inderdaad...daar stond het toch wel tussen. Geweldig om te zien dat de weerman je naam vernoemd en even wat zegt over de foto. Ik voel me erg vereerd en heb er een kort filmpje van gemaakt wat je hier beneden kan zien. :)



Verder is hier niet al te veel gaande, het weer is niet al te geweldig geweest om er nog eens op uit te gaan. We hebben zelfs nog een paar een laag sneeuw gehad, maar die was gelukkig op een paar dagen weer weg. We zijn hier in de buurt nog een paar keer naar de eendjes gaan kijken en wat in onze buurt gewandeld. Ik heb ook nog een deel posten gewerkt en als het mooi weer was moest ik jammer genoeg gaan werken. Ava is 2 weken geleden beginnen te snotteren, haar neus begon te druppen en ze had een paar daagjes heel lichte koorts (37.3C). Tegen het weekend begon ze echt goed te hoesten. Je voelt je dan zo hulpeloos omdat je niet goed weet wat je eraan kan doen. Ze had er zelf gelukkig niet veel last van want ze deed normaal, at goed en was vol energie zoals gewoonlijk. Ik denk dat wij er zelf meer van af zien dan zij...hihi. Vooral als ze er 's nachts wat door wakker gehouden wordt. Op 1 van de nachten was ze echt zo moe, maar door het regelmatig hoesten werd ze telkens weer wakker. Ik heb dan een tijdje met haar opgezeten in de zetel zodat ze beter in slaap kon vallen en dat hielp gelukkig. Gelukkig was dit maar een paar nachten het geval.

Vorige week heb ik dan toch maar een afspraak gemaakt met de dokter, want je weet nooit met zo'n klein kindjes. Ava blijkt er totaal geen last van te hebben, dus dat is wel een goed teken. De dokter zei dat haar longen goed waren, ze kon daar niets horen. Ze heeft dan ook in haar oortjes gekeken en daar zat een beetje vloeistof in. Dus ze stelde voor om Ava een paar dagen een anti-inflammatory (ontstekingsremmende pijnstiller) te geven. Dit zou helpen om de vloeistof te verminderen en zo is er minder kans op een ooronsteking. Als de vloeistof te lang achter haar oor zou blijven zitten dan kan een ooronsteking ontstaan. Dus we hebben haar dit een paar dagen gegeven en volgende week ga ik weer terug naar de dokter om te zien hoe het zit met die vloeistof. Ava doet normaal, eet normaal, slaapt normaal, dus die verkoudheid zal toch wel bijna voorbij zijn. Haar lopende neus is nu ook eindelijk verdwenen, enkel nog een beetje hoesten. Hopelijk is dat allemaal verdwenen tegen dat ik naar de dokter moet. Hier beneden zijn nog wat foto's / video's van Ava en in onze omgeving!


Foto's/video van Ava en onze omgeving





















Nog even geduld voor mijn volgende post!

No comments: