Tuesday, October 25, 2011

Beautiful fall days!

Since most people that visit my blog are Belgian or Dutch I have decided to continue my blog in Dutch only for now. If anybody has any questions or a comment, please feel free to CONTACT ME!
All images are Copyright by Ann Badjura unless otherwise stated, please contact me first if you wish to use any of my photos or if you wish to purchase any of my photos! Thanks in advance!


Sinds de meeste mensen die mijn blog bezoeken Belgisch of Nederlands zijn heb ik besloten om enkel in het Nederlands verder te gaan. Ik ben dit blog vooral begonnen zodat mijn familie en vrienden in Belgie (van waar ik afkomstig ben) mijn leventje in Vancouver, Canada een beetje kunnen volgen. Deze blog is ook open voor iedereen die geinteresseerd is natuurlijk. Als er enige vragen zijn of commentaar is, laat dan een berichtje na in mijn GASTENBOEK of E-MAIL ME!
Alle foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders vermeld, aub contacteer mij eerst voordat je mijn foto's wil gebruiken of als je geinteresseerd bent om foto's te kopen! Alvast bedankt!


~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!

A beautiful fall day at Burnaby Lake Regional Park!


Na een paar weken weer goed gewerkt te hebben, ben ik weer thuis en heb ik voorlopig hier en daar nog wel een post staan. In December heb ik weer wat meer dagen na mekaar om te werken. Het deed goed om het gevoel te hebben van voltijds te werken, maar het wordt toch druk na een tijdje met het huishouden en Ava omdat ze niet naar een opvang gaat. Door de week als ik werk (enkel in de namiddag) breng ik haar rond 14u naar mijn schoonouders en Michael haalt haar om 16u30 dan weer op. Dus dat valt dan goed mee en moeten zij niet de hele dag op haar letten, want ze zijn ook niet meer van de jongsten.

Verder denk ik dat Ava weer wat tandjes aan het bijkrijgen is want ze heeft ons de laatste 10 dagen 's nachts soms een 2 tot 3 uren wakker gehouden, gaap gaap! Het is vorig weekend begonnen (toen moest ik nog werken ook) en de ene nacht viel ze na een half uur weer in slaap en de andere nachts was ze voor zo'n 3 uren wakker. Ze was ook telkens vrij nat, zowel haar pyjama alsook haar laken...dus ik denk dat dat ook niet echt helpt om weer in slaap te geraken. En tegen dat ik haar een zuivere pyjama en pamper aangedaan heb is ze helemaal weer wakker. We hebben een paar dagen geleden een pak pampers gekocht die speciaal voor 's nachts zijn en halleluja die nacht heeft ze de hele nacht doorgeslapen en ze was droog 's morgens...haar pamper was wel super nat, maar haar kleren en lakens waren droog! Ze is sinds de 4 nachten dat ze die pampers draagt 1 keer wakker geweest voor een paar uurtjes in het midden van de nacht, dus dat zal wel met haar tandjes te maken hebben. Sommige dagen wil ze echt op alles bijten wat ze kan vastkrijgen, zelfs haar handen. En zeveren dat ze doet, er hangt telkens zo'n grote druppel speeksel op haar kin...hihihi. Het zullen haar kiezen zijn die aan het doorkomen zijn en dat duurt wel eventjes vrees ik. Verder merk je aan haar eigenlijk niet dat ze tandjes krijgt, ze is altijd gelukkig, weent bijna niet en doet ook niet vervelend.


Wat recente foto's en een filmpje van Ava

























We hebben de laatste weken vrij mooi weer gehad met een deel zonnige dagen en ook nog vrij warm. We hebben nog een paar dagen rond de 18 graden gehad, toch wel heerlijk rond half oktober. Als het zo'n mooi weer is dan gaan wij zeker met Ava wandelen. Ofwel in onze directe omgeving ofwel in een park hier in de buurt of wat verderop. Er zijn vele parken met speeltuinen in deze buurt en Ava schommelt graag, dus dat komt goed uit. We gaan ook regelmatig naar Burnaby Lake Regional Park waar ik op 5 minuutjes ben met de auto. Aan dit meer zijn er veel eendjes, ganzen, andere vogels en ook eekhoorntjes en dergelijke. Dat vindt ze altijd geweldig en daar geniet ze echt van.

Ik ben ook nog met haar naar Burnaby Mountain geweest (een 10 minuten rijden van ons thuis) om wat te wandelen en te zien of de herfstkleurtjes al wat te zien waren, maar het is was nog wat vroeg. Er waren wel nog wat mooie rozen in bloei. Tegen begin november zal het daarboven echt prachtig gekleurd zijn. Hopelijk hebben we dan ook wat zonnige dagen, dan ga ik zeker nog eens terug met Ava want het is daar heel mooi. Prachtige zichten op de bergen, de inham van de oceaan en de stad. Verder is er ook een speeltuintje zo dat Ava ook lekker wat kan schommelen. In het weekend was het ook heel mooie weer en zijn we hier in de buurt gaan wandelen, vele bomen waren al prachtig gekleurd.


Foto's van Ava aan Burnaby Lake en onze omgeving


































Nog even geduld voor mijn volgende post!

No comments: