Monday, February 28, 2011

The time sure goes by fast when you're having fun!

Since most people that visit my blog are Belgian or Dutch I have decided to continue my blog in Dutch only for now. If anybody has any questions or a comment, please feel free to CONTACT ME!
All images are Copyright by Ann Badjura unless otherwise stated, please contact me first if you wish to use any of my photos or if you wish to purchase any of my photos! Thanks in advance!



Sinds de meeste mensen die mijn blog bezoeken Belgisch of Nederlands zijn heb ik besloten om enkel in het Nederlands verder te gaan. Ik ben dit blog vooral begonnen zodat mijn familie en vrienden in Belgie (van waar ik afkomstig ben) mijn leventje in Vancouver, Canada een beetje kunnen volgen. Deze blog is ook open voor iedereen die geinteresseerd is natuurlijk. Als er enige vragen zijn of commentaar is, laat dan een berichtje na in mijn GASTENBOEK of E-MAIL ME!
Alle foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders vermeld, aub contacteer mij eerst voordat je mijn foto's wil gebruiken of als je geinteresseerd bent om foto's te kopen! Alvast bedankt!


~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!

Een zicht op de Pitt River en bergen gezien vanop het Traboulay PoCo Trail

We zijn alweer aan het einde van de maand. Niet te geloven hoe snel de tijd voorbij gaat. Ava is ondertussen alweer 9 maanden en ze doet het zo goed. Ze heeft nu boven ook 2 tandjes die uitkomen, niet de middelste tandjes maar wel de twee ernaast. Die andere twee zullen ook wel komen. Ze probeert nu ook al woorden en geluiden na te bootsen. Vooral "oh oh" zegt ze graag en in haar handjes klappen doet ze ook heel graag. Ik ben een tijdje geleden ook begonnen met baby gebarentaal, zo leer ik haar een 4-5 signalen die ik elke dag regelmatig herhaal zodat ze al gebaren kan maken naar ons voordat ze kan praten. Dit helpt naar het schijnt enorm voor babies en ouders, dus ik ben het aan het proberen. Ik leer haar de gebaren "melk", "eten", "mama", "papa" en eentje waar ze plezier mee heeft, "vogel" bijvoorbeeld. Ze kan de gebaren nog niet echt na doen, maar melk begint te gaan en als het 's avonds tijd is voor haar melk dan doet ze soms het gebaar voor melk. Ik ga dan ook onmiddellijk haar melk halen en tot nu toe lukt dat prima!

Ava is nog altijd een braaf kind dat heel weinig vervelend doet. Ze slaapt goed, ze krijgt rond 20u30 - 21u haar laatste fles en dan valt ze ook in slaap. We leggen haar dan in haar bedje en meestal slaapt ze tot 7u30 - 8u 's morgens. Overdag slaapt ze een uurtje in de late morgen en nog een uurtje in de late namiddag. Verder speelt ze graag, kruipt ze graag rond en als we haar vasthouden aan haar handjes dan loopt ze ook graag. Aan het raam staan in de woonkamer is ook 1 van haar favoriete bezigheden, zo kan ze naar buiten kijken en de auto's zien voorbij rijden. Het is echt een plezier om zo'n lief kind te hebben, natuurlijk weent ze ook af en toe wel eens en is ze ook wel eens vervelend...dat zal elk kind wel hebben, he. Gelukkig is dat bij Ava meestal heel vlug opgelost en daar zijn wij erg blij om.


Wat recente foto's van Ava en een filmpje van haar















We hebben niet echt veel gedaan voor Valentijntjes Dag omdat het een maandag was. Ik had de zondag (de 13de) wel een heerlijk ontbijt gemaakt waar we van genoten hebben. 's Avonds hebben we wat eten uitgehaald en een filmpje gekeken. Het was dus wel een gezellige dag zonder dat we veel gedaan hebben. Ik ben ook weer gaan lunchen met een vriendin van me. Deze keer was het "Hot Pot" en dat is een soort Chinese fondue, maar in plaats van je vlees en andere dingen te koken/bakken in olie wordt dit gedaan in een bouillon. In de tafel waar je zit is er een metalen pot (bijna zoiets als een soepketel, maar dan in het klein) waar bouillon in zit die ze aan de kook brengen. Je krijgt dan een schotel met vlees, een ei, noodles, groenten en sausjes. Je kookt dan telkens beetjes groenten, vlees en noodles voor een 5 minuten en dan kan je het eten. Eens je eerste portie uit de bouillon gehaald is voeg je weer meer groenten, vlees en noodles toe aan de bouillon. Het lijkt me ook erg gezond omdat je alles in een bouillon kookt die je dan op het einde ook kan eten want de smaken van al de groenten en dergelijke zijn erin getrokken. Ik vond het echt heerlijk en iets wat ik nog nooit gedaan had. Dit gaan we zeker nog een keertje doen!

We hebben ook weer mogen genieten van wat prachtige zonsondergangen en het weer is de laatste tijd ook heel mooi geweest. We hebben een deel zonnige dagen gehad, maar het was vrij frisjes met maar zo'n +5 graden overdag en rond het vriespunt 's nachts. Van die dagen zijn wel altijd fijn om te gaan wandelen, zowel in onze buurt door de straten als in een mooi park, aan het strand of dergelijke. Natuurlijk ga ik graag op een mooie plek genieten van zulk mooi weer zodat ik ook wat foto's kan nemen en zodat Ava kan genieten van de zichten en de heerlijke frisse lucht. We zijn met ons drietjes een 5km gaan wandelen langs het Traboulay PoCo Trail wat in totaal zo'n 25km is en ook met de fiets gedaan kan worden. We hebben het gedeelte gedaan aan de Pitt River en dat was zo'n 15-20 minuutjes rijden van ons thuis. Het was hier prachtig om te wandelen met zichten op de rivier en bergen...daar kan ik zo van genieten, heerlijk. Ava vond het ook leuk want ze had veel plezier onderweg en maakte vanalle happy geluiden. Op het einde hebben we flink doorgestapt want de wind kwam opzetten en dat maakte het toch wel frisjes! We hebben er in elk geval van genoten en daar willen we zeker nog wel eens gaan wandelen!


Wat zonsondergangen bij ons thuis en het Traboulay PoCo Trail!







































Nog even geduld voor mijn volgende post!

No comments: