Friday, September 17, 2010

Ava is 4 months old!

Since most people that visit my blog are Belgian or Dutch I have decided to continue my blog in Dutch only for now. If anybody has any questions regarding this, please feel free to CONTACT ME!
All images are Copyright by Ann Badjura unless otherwise stated, please contact me first if you wish to use any of my photos or if you wish to purchase any of my photos! Thanks in advance!


Sinds de meeste mensen die mijn blog bezoeken Belgisch of Nederlands zijn heb ik besloten om enkel in het Nederlands verder te gaan met dit blog. Als iemand hier vragen over heeft, dan mag je me altijd CONTACTEREN! Ik ben dit blog vooral begonnen zodat mijn familie en vrienden in Belgie (van waar ik afkomstig ben) mijn leventje in Vancouver, Canada een beetje kunnen volgen. Deze blog is ook open voor iedereen die geinteresseerd is natuurlijk. Ik ben naar Canada verhuisd in april 2000 om bij mijn Canadese vriend te gaan wonen waar ik ondertussen ook mee getrouwd ben. Als er enige vragen of commentaar is, laat dan een berichtje na in mijn GASTENBOEK of E-MAIL ME!
Alle foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders vermeld, aub contacteer mij eerst voordat je mijn foto's wil gebruiken of als je geinteresseerd bent om foto's te kopen! Alvast bedankt!



~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!


Een zicht op Burnaby Lake in Burnaby Lake Regional Park



Het is alweer eventjes geleden dat ik hier nog wat schreef, maar daar ben ik weer. Met ons gaat alles prima en we genieten volop van ons dochtertje Ava die nu meer en meer op vanalles reageert, ze giegelt en ze kan al vanalles vastnemen en vasthouden. Het is bijna niet te geloven dat ze sinds het weekend al 4 maanden is, wat gaat de tijd toch snel. De dokter had gezegd dat ik rond de 4 maanden kon beginnen met voeding. Ze zei om te beginnen met een soort rijstpap, maar dan erg dun. Je kan zo zakjes kopen voor baby's met poeder wat je dan kan aanlengen met water, flesvoeding of borstmelk. In het begin moet dat heel lopend zijn en dan stilletjes aan moet ik het dikker maken.

Omdat ze op 18 september 4 maanden werd ben ik die dag ook begonnen met haar eerste beetje rijstpap en dat ging vrij goed. Eerst maakte Ava wel een raar gezicht, maar ze opende haar mond en slikte het goed af. Ik ben begonnen met heel vloeibare rijstpap, maar ondertussen heb ik het ook al wat dikker gemaakt en dat eet ze ook heel goed. Binnen een paar dagen ga ik wat gepureed fruit en groenten properen om te zien of ze dat ook lekker vindt. Voorlopig eet ze nog maar kleine hoeveelheden, maar zo wordt ze stilletjes aan gewoon aan andere voeding.



Wat recente foto's van Ava


















September is tot nu toe een vrij natte maand geweest met hier en daar gelukkig toch ook wat droge en zonnige dagen. Op de droge en zonnigere dagen probeer ik er het beste van te maken en ga ik graag wandelen met Ava. Ik ben nog naar Burnaby Lake Regional Park geweest met Ava wat zo'n 5 minuten rijden is van ons thuis en ook nog eens naar Burnaby Mountain wat zo'n 10 minuten rijden is. Ava is nu meer wakker overdag en ik denk dat ze het fijn vindt als we gaan wandelen. Ze kijkt graag naar de bomen en alles rondom haar heen.

Ik bel ook nog elke week met mijn moeder zoals gewoonlijk. We praten dan over vanalles en nog wat. Meestal wil Ava dan ook mee mompelen wat we geweldig vinden. Natuurlijk mist mijn moeder Ava enorm. Het is spijtig dat ze haar niet kan zien opgroeien, maar ze hoort haar gelukkig wel aan de telefoon want Ava kan nog al eens mompelen en lachen als ze Oma aan de telefoon hoort. Erg plezant om te zien, alsof ze een heel gesprek aan het voeren is met Oma. We sturen ook regelmatig foto's zodat mijn mama toch kan zien hoe ze groeit.

Wat foto's genomen in Burnaby Lake Regional Park en Burnaby Mountain Park

















Onze tuin is ook bijna klaar voor het najaar, alle bomen en struiken zijn bijna gesnoeid en het gras is weer eens afgedaan. De tuin ziet er weer netjes uit en hopelijk moeten we het gras nu niet te dikwijls meer af doen. Het wordt ook al een heel stuk vroeger donker en tegen half 8 is het zo goed als donker. We hebben de laatste week een paar mooie zonsondergangen mogen meemaken. Het begint zo stilletjes aan weer met mooie wolken en zonsondergangen. We kunnen die goed zien vanuit onze woonkamer en dan is het gemakkelijk om daar af en toe wat foto's van te maken.

Wat foto's van zonsondergangen gezien bij ons thuis













Nog even geduld voor mijn volgende post!

1 comment:

Caroline said...

hoi Ann, wat een schatje is het toch, echt een heel leuk meisje en zo'n vrolijk gezichtje. Ook weer prachtige foto's van haar en de omgeving waar wij toch een deel van gezien hebben.
Groetjes Caroline