Friday, June 15, 2018

Onze avonturen van maart en april 2018



Onze avonturen van maart en april 2018
 
~Je kan op de foto's klikken om een grotere versie te zien!
 

Zonsondergang in White Rock bij Vancouver, BC, Canada


Ik wil graag telkens iedereen bedanken die hier regelmatig eens komt kijken en/of een leuk berichtje nalaat...dat stel ik erg op prijs en is fijn om te lezen natuurlijk! Ik hoop dat jullie nog steeds meelezen en een beetje genieten van de verhalen en foto's. 

Wow, ik denk dat ik nu ook weer bijna zo goed als up to date ben met mijn blog! Hier volgen onze avonturen van de maand maart en april 2018. Binnekort volgen de maanden mei en juni in 1 blog post.  Het is weer eens hoogtijd voor een blogje, dus hier ben ik dan! We zijn nu beland in maart en Ava had in het eerste weekend haar laatste voetbal tornooi van het seizoen. Ik had de dag vrij genomen zodat ik haar toch ook nog eens kon zien spelen en ik heb daar dan ook gebruik van gemaakt om wat foto’s te nemen tijdens het tornooi. Ze doet het echt goed met voetbal en we zijn erg trots op haar. Nu is het weer gedaan tot begin september. Michael had later op de dag met iemand afgesproken via "Craiglist" om een grasmachine af te kopen. Craigslist is een soort marktplaats/verkoop website waar je alles en nog wat kan verkopen. De grasmachine bevond zich in White Rock was zo’n een half uurtje rijden is van ons thuis. Dus na het voetbal tornooi haalde we wat lekker uit om te eten en daarna gingen we richting White Rock. Sinds deze mensen met de grasmaaier maar een paar straten van het strand woonden gingen we daar nog even van gebruik maken en zouden we naar het strand gaan om er wat te wandelen en misschien waren we er wel op tijd bij voor een zonsondergang. Het afhalen van de grasmaaier ging vlot en de zon zou binnen een half uurtje ondergaan, dus wij waren op tijd voor een zonsondergang aan het strand...en wat was het toch een prachtige zonsondergang, WOW! De kleuren waren fantastisch. We hebben hier een tijdje rond gehangen voordat we weer naar huis gingen. Wat hadden wij een heerlijke dag!

Een weekje later gingen mijn vriendin Julie en ik op pad naar Granville Island, hier is het altijd heerlijk rondslenteren op de "public market". We wandelden hier wat rond, kochten wat fruit en lekkernijen voordat we ook even buiten een wandelingetje deden. We hadden heerlijke "fish & chips" lunch bij Tony's Fish & Oyster Café. We hadden nog wat tijd en ik reed daarna naar Spanish Banks beach en hier hadden we prachtige zichten op downtown Vancouver, het water en de bergen. Wat een prachtige plek en heerlijk wandelen aan het strand! We hadden een geslaagd dagje! De week erna was het ook nog een mooi dagje en ben ik naar Burnaby Mountain Park gereden hier 10 minuten vandaan. De zichten zijn hier altijd zo mooi en ik had gehoopt dat de bloesems al aan het bloeien waren, maar het was nog een beetje vroeg. De zichten waren wel weer prachtig, dus hier heb ik toch een tijd genoten, gewandeld en foto’s genomen.

Julie en ik hadden weer afgesproken en deze keer gingen we naar West Vancouver. We gingen eerst naar Horseshoe Bay waar de ferries komen en gaan richting de Sunshine Coast of Vancouver Island. Het was een fris maar prachtig dagje met zon en blauwe lucht. We zagen enkele ferries aankomen en vertrekken, altijd leuk om te zien. We willen in de zomer toch wel eens een ferry nemen naar Bowen Island, dit is maar 20 minuten varen en goed te doen voor een dag tripje. We genoten hier van de zichten voordat we verder gingen naar Whytecliff Park waar ik wat foto’s nam vooraleer we gingen lunch bij "The Beach House" in Dundarave, een deelgemeente van West Vancouver. Het was hier heerlijk eten en om ons eten wat te doen zakken gingen we nog even wandelen aan het strand...heerlijk! Daarna gingen we weer naar huis, we hadden weer een super dagje gehad!



Voetbal tornooi en White Rock zonsondergang
 




















 
Foto's Granville Island and Spanish Banks Beach












 
Burnaby Mountain, Horseshoe Bay, Whytecliff Park & Dundarave























 
 
Ava had Paasvakantie vanaf 17 maart tot en met 2 april, dus op mijn vrije dagen kon ik ook weer eens met haar op pad gaan! We gingen op 1 van mijn vrije dagen naar Lynn Headwaters Regional Park in North Vancouver, het was een droog ’s morgens maar wel bewolkt. We liepen bij de rivier en daarna begon het opeens donkerder te worden en het begon te regen/hagelen. We gingen dan toch maar terug naar de auto en ik wilde eigenlijk nog niet naar huis want we waren nog niet zo lang hier. Ik reed richting Mount Seymour om dat we daar het dichtste bij waren en als we hoger op reden begon het daar echt goed te sneeuwen. Ik ben dan maar niet te ver gereden en even op een parking gestopt op weg om wat foto’s te nemen. Op de terugweg stopten we nog voor een wandeling bij Deep Cove omdat we hier nu toch in de buurt waren. Het was ondertussen ook weer gestopt met regenen en de zon wou er ook door komen. We hadden zowat 4 seizoenen op 1 dag vandaag. We hebben een leuke dagje gehad.

De 2de week van de Paasvakantie had Michael ook vrij en ik had de woensdag van die week vrij genomen zodat we naar de Vancouver Autoshow konden gaan. Ava ging die dag naar de dag opvang bij de school. Michael en ik gingen met de skytrain naar downtown Vancouver waar we enkele uurtjes van de auto show genoten. Michael bleef nog wat rond neuzen op de auto show terwijl ik wat foto’s ging nemen downtown. Ik was op zoek naar wat mooie zichten en wat lente kleurtjes en die heb ik gevonden. We hadden een uurtje later afgesproken en gingen dan weer samen naar huis. We hebben genoten van ons dagje samen. Een paar dagen later wilde Michael nog het 1 en ander doen rondom het huis, dus gingen Ava en ik er samen op uit. We gingen naar Dundarave Beach, een mooi strand in West Vancouver. We hadden de hele dag tijd, dus we konden eender waar naartoe en moesten ons niet jagen om naar huis te gaan. Terwijl we daar aan het strand wandelden zag ik de lichttoren van "Lighthouse Park" in de verte. Ik vroeg Ava of ze zin had om daar naartoe te gaan, ik was er zelf al zeker 10 jaar niet meer geweest!

Ze had er wel zin in en we gingen reden er naartoe, we hadden nog net geluk om een plekje te vinden op de parking...wat was het hier al behoorlijk druk en het was nog maar net 10u30 in de voormiddag. We volgden het pad naar het water toe (Beacon Lane Trail), dit was zo’n 15-20 minuten wandelen naar beneden toe. Je komt daar bij wat gebouwen uit (toiletten, picnic tafels inbegrepen) en daar kan je kiezen tussen enkele andere trails om van de zichten te genieten. We kozen de route richting Point Atkinson om hier de lichttoren te zien, dat was maar een 5 minuutjes wandelen. Daarna gingen we richting het East Beach Trail en dit ging een stuk naar beneden met trappen en dergelijke waar je dan bij grote rotsen uitkomt aan het water. De zichten zijn prachtig en Ava vond het zalig om hier die grote rotsen te beklimmen. Nadat we hier heel wat tijd hadden doorgebracht gingen we stilletjes terug, maar eerst stopten we nog eventjes bij Arbutus Knoll...van hier hadden we een prachtig zicht op downtown Vancouver en we konden Mount Baker zelfs zien. Hier moet ik toch nog eens terug komen op een super heldere dag, het was wat wazig in de verte en je kon Mount Baker niet zo goed zien...maar de zichten waren toch echt wel de moeite! Na onze wandeling terug naar de auto, die wat langer duurde want het was allemaal omhoog nu, gingen we voldaan naar huis. We hadden hier echt genoten van dit prachtige park en we komen zeker nog eens terug!



Lynn Headwaters Park, Mount Seymour & Deep Cove inn North Vancouver















 
Vancouver Auto Show













 
Dundarave and Lighthouse Park in West Vancouver
























April was een redelijk natte maand, dus in het begin ben ik er niet teveel op uitgeweest. We hebben lekker Pasen gevierd onder ons drietjes, ik had de eitjes in de hof verstopt voor Ava want het was droog buiten op Paasdag. Ze vond het geweldig en heeft natuurlijk wat van haar lekker Paas snoepgoed gegeten. De bloesems begonnen nu ook volop te bloeien en op een dag na school ben ik met Ava naar een straat hier in de buurt gereden om wat foto’s te nemen van die prachtige bloessems. Ava was mijn model en dat vond zij (en ik ook natuurlijk) geweldig! Op 1 van mijn vrije dagen was het dan gelukkig droog en de zon kwam er ook goed door. Ik ging naar Queen Elizabeth Park want daar zouden de lente kleurtjes ook wel te vinden zijn. De zichten zijn hier altijd zo mooi en ik heb ook lentekleurtjes gevonden! Daarna ben ik nog door gereden naar Kitsilano Beach om hier nog wat van de zichten te genieten en wat te wandelen aan het strand. Hier kom ik ook altijd graag, zo een mooie zichten. Een paar dagen later ging ik nog naar Burnaby Mountain Park waar nu ook wat lente kleuren en bloemen te vinden waren. De zichten zijn altijd prachtig hier en het was een redelijke heldere dag voor goede zichten. Ik reed daarna nog even verder naar een andere plek waar je downtown Vancouver nog wat dichterbij kan zien.

De tulpen waren ook eindelijk aan het bloeien. Julie en ik wilden graag naar het tulpen festival in Abbotsford, maar er was er ook 1 in Chilliwack...we konden niet echt kiezen en het bleek dat deze festivals maar 15 minuten van elkaar afgelegen waren. We gingen eerst naar Abbotsford en we hadden nog tijd, dis gingen we ook naar het Tulips of the Valley Festival in Chilliwack. Waarom niet, nu dat we toch in de buurt waren...hahaha! Wat een tulpen pracht was het weer! We hebben er van genoten en hierna zijn we nog gaan lunchen en terug naar huis gereden. We hebben weer een heerlijk dagje gehad en zo ben ik weer aan het einde van april en ben ik weer wat bij met mijn blog!


Bloesems in onze buurt, Queen Elizabeth Park en Kitsilano Beach





















 
Burnaby Mountain Park











 
Tulips in Abbotsford and Chilliwack

















 



Foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders aangegeven!
Je kan me contacteren via email als je mijn foto's wil gebruiken of kopen.  DANK BIJ VOORBAAT!


No comments: