Wednesday, January 4, 2017

Onze avonturen van november 2016



Onze avonturen van november 2016
 
~Je kan op de foto's klikken om een grotere versie te zien!
 

Fall colours in Vancouver, BC, Canada




Eerst en vooral nog een heel Gelukkig Nieuwjaar toegewenst aan iedereen! Ja, ik ben weer wat achter met het plaatsen van een blogje, maar ik ga er weer hard aan werken om bij te blijven! Dus bij deze toch ook weer eens erg bedankt aan iedereen die hier regelmatig eens komt kijken en/of een leuk berichtje nalaat...dat stel ik erg op prijs en is fijn om te lezen natuurlijk! Ik hoop dat jullie nog steeds meelezen en een beetje genieten van de verhalen en foto's. 

Ik vrees dat mijn blogje voor november niet al te lang gaat zijn, want het weer zat echt niet mee...zeker niet op mijn vrije dagen. Dus als er hier en daar eens een dagje is met droog weer dan ben ik er toch op uit gegaan als het kon. We hebben veel regen gehad in november en niet erg veel zon, wel droge dagen maar toch steeds met redelijk wat bewolking. In begin november had ik afgesproken met mijn vriendin Julie, de dag dat we allebei vrij hadden regende het en besloten we naar Vancouver te gaan om daar in het Olympic Village bij de drank winkel mijn favoriete bier te kopen "Lindemans Kriek" en hier hebben ze deze zelfs in flessen van 750ml. Ik kocht voor Michael een Karmeliet want dat vond hij in Belgie best wel een lekker biertje. Daarna gingen we naar "The Flying Pig" voor een heerlijke lunch!! Ik had een "pulled pork sandwich" besteld en wat was dat toch heerlijk, dat ga ik zeker nog wel eens bestellen. We hebben een gezellig dagje gehad ondanks de regen. De dag erna was het droog en ik had nog vrij, dus daar moest ik van gaan profiteren, he! Ik ben naar "Stanley Park" gereden in de hoop dat er daar nog wat herfstkleurtjes te vinden waren. Ja, ik heb zeker nog wat kleurtjes gevonden als lagen de meeste bladeren al op de grond. Het was toch mooi om daar rond te wandelen ook al was het een grijze dag. De zichten zijn zo mooi eender wat voor weer of welk seizoen ook. Ik prijs mij toch heel erg gelukkig dat wij zo dichtbij zulke mooie plekjes wonen! Na mijn bezoekje aan Stanley Park was het nog redelijk vroeg en had ik nog tijd om een paar andere plekjes aan te doen.

Ik reed naar Cypress Mountain Viewpoint wat halverwege de weg op is naar Cypress Mountain. Van hier boven heb je een prachtig zicht op Vancouver en omgeving. Op heldere dagen kan je ook Mount Baker zien die zo'n 200km van Vancouver afgelegen is in Washington State in de USA. Na mijn stop hier en wat foto's te nemen wilde ik graag naar Whytecliff Park in West Vancouver. Ik was niet meer 100% zeker hoe ik daar kon geraken, maar ik had de GPS mee...dus die schakelde ik in. Toen ik aan de afslag was voor de weg naar Whytecliff Park te gaan bleef ik in de rechtse baan van de twee banen die links af zouden slaan. Blijkbaar had ik in de linkse baan moeten blijven want nu ging ik recht door naar de "Horseshoe Bay Ferry Terminal en Horseshoe Bay Village"...maar een geluk dat ik op de juiste baan zat voor naar Horseshoe Bay Village te gaan en niet om in de rij te gaan staan om de ferry boot op te geraken...hahaha. Ik kreeg het wel even warm, maar toe zag ik de afslag naar Horseshoe Bay Village en ik kan jullie vertellen dat het zeker gaan straf was om de verkeerde afslag te nemen. Wat een gezellig kust stadje, heerlijk om wat rond te wandelen met mooie zichten en vele leuke koffieshops en restaurants. Ik was hier al meer dan 10 jaar niet meer geweest en ga hier zeker een keertje terug komen! Nadat ik hier wat rond gewandeld had ben ik verder gereden naar "Whytecliff Park" omdat het daar toch zo dichtbij was. Ik had het hele park voor mezelf en heb hier een tijdje foto's kunnen nemen alsook gewoon even genieten van de rust en de stilte met prachtige zichten!




Foto's Olympic Village met lunch en bier





 
Foto's van Stanley Park in Vancouver














 
Foto's van Cypress Mountain Viewpoint in West Vancouver











 
Foto's vanaf Horseshoe Bay Village



 
Foto's van Whytecliff Park in West Vancouver








 
We hebben daarna toch weer wat regen gehad, maar op mijn volgende vrij dagen had ik toch weer een beetje geluk dat het droog was en de zon er wat door kwam. Dus, maar moest ik gebruik van maken. Sinds ik de jaarpas heb van "Grouse Mountain" had ik me bedacht om daar naartoe te gaan. Ik was redelijk vroeg daar en het was niet druk. Altijd zalig die zichten als je met de gondel naar boven gaat, wauw! En deze keer was het redelijk helder en had ik een beter zicht op Vancouver vergeleken met de vorige keer. Ik heb daar heerlijk rondgewandeld en van de zichten genoten. Ik ben ook nog naar de beren gaan kijken, die waren nog niet aan hun winterslaap begonnen en lagen daar nog heerlijk te liggen terwijl ze van het zonnetje genoten. Net na de middag ben ik terug naar benden gegaan, want ik wou toch op tijd thuis zijn voor Ava op te halen van school en je weet nooit met het verkeer!

Nog geen week later was de eerste sneeuw gevallen op de bergen hier in de buurt, goh dat moet toch een mooi zicht geven. Wel, nu was ik toch heel blij dat ik die jaarpas had voor Grouse Mountain, ik moest absoluut gaan kijken naar de sneeuw daarboven. Op mijn volgende vrije dag dat het droog was ben ik dan weer naar Grouse Mountain gegaan. Toch heerlijk dat dit zo dichtbij huis is, ik was op 20-25 minuten op de parking en dan kan ik zo de gondola op omdat ik die pas heb. Ik was daar met 5 andere mensen en dat was het. We hadden de gondel (die normaal zo'n 100 man naar boven kan brengen in 1 keer) helemaal voor ons alleen. Als ik daarboven stond te genieten van de mooie zichten vroeg een koppel (zon rond de 50 schat ik) mij om een foto van hen te maken. We kwamen aan de praat en ik merkte toch iets van een Duits accent. Deze mensen waren afkomstig van Dusseldorf in Duitsland en woonden voor hun werk al enkele jaren in China en waren nu in Vancouver op vakantie. Ik vertelde hen dat ik van Belgie was...wat een kleine wereld soms toch, he! Ik had een fijne babbel met hen en ieder ging daarna weer zijn eigen weg. Ik ben een stuk naar boven gelopen in zo'n 20-25cm sneeuw, zalig! De zichten waren ook prachtig met alles wat bedekt was in een laag sneeuw! Deze keer waren de beren in hun hokje waar ze zich aan het voorbereiden zijn voor de winter slaap, dus ik heb ze niet gezien. Oh wat heb ik hier toch genoten, ik hoop met de Kerstvakantie hier een dagje terug te komen met Ava en Michael. We zien wel. Zo en dat was het alweer voor november, niet vele uitstapjes omwille van het natte weer...maar ach misschien meer kans op uitstapjes volgende maand.


Foto's vanop Grouse Mountain in North Vancouver







































 
Samengestelde video van clipjes genomen op Grouse Mountain met de sneeuw in North Vancouver
GrouseMtn18Nov2016


Nog even geduld voor het volgende verslag!


Foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders aangegeven!
Je kan me contacteren via email als je mijn foto's wil gebruiken of kopen.  DANK BIJ VOORBAAT!


No comments: