Thursday, January 2, 2020

Onze avonturen van november en december 2019!



Onze avonturen van november & december 2019!
 
~Je kan op de foto's klikken om een grotere versie te zien!
 

HAPPY NEW YEAR uit het mooie Vancouver, BC, Canada

De beste wensen aan jullie allemaal, dat het een jaar vol liefde, geluk en een goede gezondheid mag zijn!


Ik wil graag telkens iedereen bedanken die hier regelmatig eens komt kijken en/of een leuk berichtje nalaat...dat stel ik erg op prijs en is fijn om te lezen natuurlijk! Ik hoop dat jullie nog steeds meelezen en een beetje genieten van de verhalen en foto's. 


En zo zijn we weer aangekomen bij onze avonturen van de maand november, het is nog steeds mooi weer en daar moeten we toch wat van proberen te genieten. In Belgie hebben ze rond deze tijd herfstvakantie, maar dat bestaat in Canada niet en 1 november (Allerheiligen) is hier ook geen feestdag. Ik had met Julie afgesproken op 1 november om ergens te gaan ontbijten want ze werkte nacht diensten in de komende dagen. We hadden bij IHOP afgesproken en daar was ik al lang niet meer geweest. We hebben lekker bijgeklets en lekker gegeten. Ik heb tegen de middag nog met mijn mama geskyped, wat altijd gezellig is en toch fijn om elkaar zo eens per week te zien! Eens als Ava thuis was van school had ik zin om er op uit te gaan voor een zonsondergang, dat was ook al weer een tijd geleden. De zon zou onder gaan rond 17u45 en ik wilde graag eens naar Queen Elizabeth Park voor zonsondergang/nachtfoto’s...daar ben ik al zo dikwijls geweest maar nog nooit bij het vallen van de avond. Het was er heel rustig en Ava vond het ook gezellig, we genoten daar van de mooie zonsondergang, de zichten op de stad en de fontijnen bij het Bloedel Conservatory (een overdekte tropische planten/vogel tuin, die al gesloten was). Ze vond het heerlijk om naar die fontijnen te kijken en er omheen te lopen. Het was een prachige zonsondergang en we bleven nog even tot dat de lichtjes van de stad aangingen, want daar wilde ik toch ook wat foto’s van nemen. Het begon nu wat frisjes te worden en we gingen stilletjes naar huis. Ik had een heerlijk avond met mijn liefste dochter!

Het mooie weer bleef aanhouden, maarja ik moest werken en was ’s avonds toch wel wat te moe om er nog op uit te gaan. We hadden een deel prachtige zonsondergangen en daar heb gelukkig van kunnen genieten...al was het maar vanuit onze eigen woonkamer of van aan onze eigen voordeur. Ik had in november hier en daar ook een woensdag vrij genomen en het kwam Julie ook goed uit want de volgende keer dat we afspraken was op een woensdag. Het was een zachte en zonnige dag, we gingen samen naar Pitt Lake in Pitt Meadows want richting Vancouver was het verkeer veel druk en ik had geen zin om in de fille te staan. Dus we gingen de andere richting uit en daar was geen verkeer en voordat we het wisten reden we door het prachtige landschap waar ik altijd het gevoel heb dat je ergens midden in een onbewoonde omgeving bent (in the middle of nowhere). We hebben daar een stuk langs het water op gelopen, het was rustig en bijna geen wind want soms kan het hier toch goed waaien. We genoten van de wandeling, de zichten en elkaars gezelschap. Na ons tripje naar Pitt Lake gingen we lekker eten bij "Fat Tuna" niet ver van bij ons. Het was weer heel lekker en gezellig. We zagen dat er een Europese winkel was als we terug naar de auto wandelden en uit nieuwsgierigheid zijn we even binnen gelopen. Oooh daar lagen grote repen Milka chocolade, ze hadden daar ook marsepijnen aardappeltjes van Duitsland, Bitter Lemon Schweppes en nog wat andere lekkernijen die je hier niet zo vlug vindt in de gewone supermarkten. We kochten wat lekkernijen en gingen daarna weer naar huis. Het was een gezellig en geslaagd dagje!

Op 12 november zou het de laatste dag zijn voor onze baas op mijn werk. We hadden op 8 november een potluck lunch, dus iedereen zou dan iets om te eten meebrengen om dat met elkaar te delen. Ik had vrij op die dag, maar was toch even langs geweest want ik had een petit beurre cake gemaakt en het is ook dichtbij huis. We hadden die avond ook samen met een deel verpleegkundigen geregeld om een afscheidsetentje te geven en een cadeau voor hem te kopen omdat hij toch de directe baas is van de verpleegkundigen op mijn werk.  En wat een baas, altijd zo aangenaam, zo gemakkelijk om mee om te gaan en mee te werken! We legden allemaal wat geld samen voor een leuke werk tas te kopen en om hem op dat etentje te trakteren. We gingen naar een lokaal Grieks restaurant "Taverna Greka" genoemd en we spraken daar af rond 18u. Ik geloof dat we met zo een 15 waren, het was heel gezellig en heel lekker! Wat gaan we onze baas missen...maar hij zou 1 en 2 december nog even terug komen om de nieuwe baas wat richtlijnen te geven. Dan zien we hem nog even en hij zou ook naar het Kerstfeestje van ons werk komen in december.



 IHOP en Queen Elizabeth Park in Vancouver























 Pitt Lake bij Vancouver met Julie

 













 Afscheidsfeestje van onze baas op mijn werk






Op mijn volgende vrije dag ging ik naar Burnaby Mountain om wat te wandelen en foto’s, het weer was niet al te fantastisch...maar het was droog en de zichten waren evenzeer mooi. Ik heb er toch weer van genoten. Een paar dagen later ging ik ’s avonds naar Burnaby Mountain voor een zonsondergang en wat was het toch een mooie avond toen. Ik heb naar hartelust foto’s kunnen nemen, heerlijk! De dag erna was het een mooie dag en ging ik naar Locarno Beach en Kitsilano Beach in Vancouver. Hier heb ik zalig genoten van het strand om te wandelen, het was redelijk kalm met weinig wind. Niets zo fijn als aan het strand te wandelen en dan ook nog te kunnen genieten van zichten op de bergen en de stad. Hier was ik al een hele tijd niet meer geweest, dus ik heb daar dubbel en dik van genoten. De volgende dag had Julie een vrije dag en besloten we om er samen op uit te gaan. Het verkeer richting North/West Vancouver viel goed mee, dus we besloten om daarheen te gaan. We stopten langs het water in West Vancouver met een mooi zicht op English Bay en Vancouver. Na hier even te genieten gingen we verder naar Horseshoe Bay Village, altijd zo mooi om te bezoeken. We wandelden hier aan het water en het was helemaal niet koud. We zijn nu al bijna eind November en er lag nog geen sneeuw op de bergen. Het was echt een zomers zicht als ik het zo moet zeggen. We gingen lekker lunchen bij "Trolls", hier waren we nog niet geweest. Het was daar heel gezellig met een prachtig zicht op Horseshoe Bay en heel lekker eten.

Eind november hadden Joan en Nina (mijn verpleegkundige collega’s en ondertussen goede vriendinnen) ook weer een dagje vrij op dezelfde dag als ik. Zij kwamen deze keer mijn kant uit en we spraken bij mijn thuis af en we gingen dan met 1 auto samen naar Pitt Lake en misschien Bunten Lake als er nog tijd voor zou zijn. Joan en Nina waren op beiden plaatsen nog niet geweest, dus altijd fijn om ergens heen te gaan waar zij niet bekend mee zijn. We gingen eerst richting Pitt Lake en stopten daar op de weg om wat foto’s te nemen. Het was hier weer zo verlaten als gewoonlijk, je voelt je echt zo ver van de bewoonde wereld af...echt geweldig! Eens bij het meer aangekomen was het echt goed aan het waaien, maar we gingen toch een stukje wandelen. Na een stuk te wandelen vonden we toch dat het wat te hard waaide naar onze goesting en we besloten om terug te keren naar de auto en naar Buntzen Lake te gaan. Hier was het heel wat rustiger en aangenamer met een beetje wind, maar niet veel. We liepen een stukje langs het meer op en namen foto’s op een paar plekjes voordat we gingen lunchen bij "Fat Tuna". Hier waren Joan en Nina ook nog niet geweest en ze vonden het ook heel lekker. Na de lunch gingen we ook nog even die Europese winkel binnen. We kochten daar nog wat lekkernijen voordat we terug naar mijn thuis gingen. Ze bleven nog eventjes hangen voordat het weer tijd was voor hun om naar huis te gaan. Wat was het toch weer super gezellig om bij te kletsen en op avontuur te gaan. En zo kwamen weer aan het einde van novermber.

Begin december kwam onze nieuwe baas en ook onze vorige baas was er ook weer voor een paar dagen om de nieuwe baas wat op weg te helpen. Onze nieuwe baas is erg sympatiek en lijkt ook gemakkelijk om mee om te gaan. Op 4 december hadden we ons personeels Kerstfeest van het werk wat doorging bij de "Taverna Greka" hier in de buurt, een Grieks restaurant met heerlijk eten waar we vorige maand ook het afscheidsfeestje hadden van mijn baas. Ik had die dag vrij, dus ik had tijd om mijn haren te doen en ik wilde graag weer wat regenboog kleurtjes in mijn haren doen...zogezegd zo gedaan. Ik ben klaar voor het feestje, haha. Om 18u begon het, ik ging een beetje vroeger want Michael moest met Ava naar de voetbal training, dus dat kwam goed uit en ze konden mij dan daar afzetten en na de voetbal mij weer ophalen. Er waren zeker 70 mensen daar, dus een redelijk grote groep. Het was heel gezellig en iedereen kreeg een mooie warme winter deken cadeau, daarbuiten werden er nog lotjes geloot en velen hadden nog een prijs gewonnen. Ik was ook bij de gelukkigen en kreeg een mooi mandje met lekkernijen erin met chocolade, koekjes en dergelijke. Het was een hele fijne avond met super gezelschap, een fijne sfeer en lekker eten. Rond 20u30 was het weer voorbij en ging iedereen stilletjes naar huis en dat was ook de tijd dat Michael mij kwam ophalen, perfecte timing!



Het mooie Burnaby Mountain Park bij Vancouver, BC, Canada






Zonsondergang vanaf Burnaby Mountain












Locarno Beach en Kitsilano Beach in Vancouver, BC, Canada











Regenboog kleurtjes in mijn haren


Personeels Kerstfeestje van mijn werk






Het weekend van 7 december hadden we de Kerstboom ook gezet en daar horen dan de nodige Kerst selfies bij natuurlijk, haha. We namen ook een familie foto met het statief en mijn camera. Na het weekend lag er een pakje aan de deur van mijn mama met lekkere guimauven, dit zijn een soort marshmellow maar vaster en typisch Belgisch met Sinterklaas. Nu heb ik van sommige Belgen vernomen dat ze het niet kennen, dus het hangt misschien ook wel wat af van streek tot streek. Dit was iets wat wij altijd kregen met Sinterklaas als kind (en tiener en volwassenen, hehe) in Belgie. Michael is gek op die guimauven, dus ik vrees dat ze het niet te lang gaan overleven. Ze waren lekker en net zoals ik ze mij herinnerde van vroeger. Op mijn volgende vrije dag ben ik op zoek gegaan naar wat Kerstcadeautjes voor Ava en voor mijn vriendin Julie. Ik had succes en had wat dingen gevonden voor hun beiden. Ik was bij een grote speelgoedwinkel gaan kijken voor Ava en natuurlijk was het 1 en al Frozen daar in die winkel, jee wat een artikelen ze daar hebben van die film...alles wat je je maar kan bedenken. Voor Ava had een LOL surprise gekocht, een huisdieren versie want die moest het zijn. En voor Michael een mooie horloge die hij graag zag. Het weer was niet echt geweldig in december met veel regen of bewolkte dagen. Ik ben er niet op uit geweest met de camera omdat ik geen zin had of het weer zat niet meer. Ik kreeg nog een pakje van een hele lieve dame die ik al een tijdje ken via Canada reis forums toegestuurd met nog meer lekkere guimauven, lucky me! Deze waren van twee verschillende zaken in Maastricht en wat waren ze lekker. Net zo goed als die van Etna of zelfs beter! Julie en ik hadden nog afgesproken voor lunch zodat we elkaars cadeautjes konden geven voor Kerstmis. We spraken af bij een Indisch restaurant "Arvinds" waar ze een $9.99 lunch buffet hebben. Het was goedkoop en heel lekker, ik heb er van genoten. We hebben weer heerlijk bijgeklets en zullen elkaar waarschijnlijk niet meer zien tot in het nieuwe jaar.  Het begon nu dichter naar Kerstmis toe te lopen en we mochten nog genieten van een schitterende zonsondergang, 1 van de weinigen in de maand december.  We gingen voor Kerstmis niet veel doen en ik moest ook werken (en de dagen voor Kerstmis ook) dus voor mij niet ideaal om een grote maaltijd te maken. Michael zijn moeder wilde gewoon dat we gezellig samen waren voor Kerst en het maakte niet uit wat zouden eten. We wilden haar ook geen grote afwas bezorgen, dus we hadden afgesproken om McDonalds uit te halen, hahaha...waarom niet, he! Op mijn werk hadden we een potluck voor lunch op Kerstdag, dus iedereen bracht iets om te eten mee om met iedereen te delen. Het was heel gezellig en allemaal lekker eten. Ik had een petit beurre cake gemaakt (met creme au beurre en koekjes) en dat is altijd een hit. Ik had om 14u gedaan met werken en we gingen rond 16u richting McDonalds om hamburgers uit te halen en reden daarna richting mijn schoonmoeder. We aten eerst en openden daarna de cadeautjes, Ava had een ukulele gekregen van haar grootmoeder...daar was ze zo blij mee want daar vraagt ze al een hele tijd naar. Van Julie kreeg ze een LOL surpise en van ons ook en nog een paar kleine dingen waar ze ook heel blij mee was. Wij kregen van Michael zijn mama vanalles lekkers zoals een noten mix en Ferrero Rocher. Michael kreeg zijn horloge en ik kreeg een Mercedes...............

..........Haha, ik lag plat van het lachen toen ik mijn pakje open deed en het was een Hotwheels Mercedes Benz A-class speelgoed autotje, de auto waarmee ik in het voorjaar een proefrit mee deed en die zo geweldig was: zie hier mijn blogje van toen: https://anninbc.blogspot.com/2019/05/onze-avonturen-van-januari-februari-en.html.   LOL, wat hebben we toch hartelijk gelachen. Ik kreeg ook een flesje parfum. Nu vond ik het echt geweldig van Michael met zijn speelgoed autotje dat ik het op FB had gezet dat ik een nieuwe auto had gekregen (zonder erbij te zeggen dat het een speelgoed autotje was natuurlijk), jeee zovelen waren er echt mee weg, hahaha. Dan heb ik de dag erna een foto geplaatst van mijn speelgoed autotje, hahaha...daar heb ik toch heerlijk mee moeten lachen. En nee, wij kopen niet zomaar een auto voordat we er lang en hard over nagedacht hebben en nee wij willen geen duizenden dollars uitgeven aan een auto, want die Mercedes is echt te duur naar mijn goesting...ookal zouden we het kunnen betalen. En we hebben al wat auto’s in gedachten moesten die van ons het opgegeven. Ik heb een bijna 14 jarige Volkswagen Jetta Stationwagon TDI en heb maar 85000km op de teller staan, dus als ik er geen ongeluk mee krijg zal die auto nog wel wat jaartjes meegaan. Het is een hele goede auto geweest tot nu toe en heb er enkel het gewone onderhoud voor moeten doen en tot nu toe nog geen grote stukken gehad. Dus fingers crossed dat mijn wagentje het nog wat jaartjes zal volhouden.

We gingen op 2de Kerstdag wat winkelen, dat is hier Boxing Day en vele dingen zijn dan aan 50% korting of meer. We kochten hier en daar wat dingen. De dag ernaa gingen we winkelen in Amerika, want Michael had wat besteld dat we gingen ophalen net over de grens (een half uurtje van ons thuis). Wow, het was druk aan de grens om Amerika binnen te geraken en een uur aanschuiven voor de meesten, maar wij hebben een Nexus pas en daar kan je sneller mee de grens over en daar was niemand aan het aanschuiven. We gingen daarna verder naar Bellingham wat nog een half uurtje van de grens af was om wat inkopes te doen. We kochten wat etenswaren die goedkoper zijn dan in Canada en wat kleding en kwamen rond 15u weer naar huis. Daar stond ook een lange rij aan te schuiven aan de grens om Canada binnen te geraken, maar niemand bij de Nexus baan...hadden wij weer geluk!! We hoorden op de radio dat het op dat moment 3 uren aanschuiven was om Amerika binnen te geraken en bijna 2 uren om Canada binnen te geraken. Daarna was het weer werken voor mij tot en met Nieuwjaarsdag, dus we deden niets met oud op nieuw, want als ik op tijd op moet staan ga ik liefst op tijd naar bed. We kregen die dag op het werk snacks voor lunch met crackers, kaas, worst en dergelijke want bij de bejaarden deden ze het aftellen naar het Nieuwe Jaar om 12u ‘s middags. Het was leuk met een heel feestje erna, geweldig! December was een redelijk natte maand en sneeuw hebben we nog niet gezien, enkel op de lokale bergen, dus het was geen witte Kerst. Zo, nu ben ik weer aan het einde van blogje gekomen en bij deze nogmaals een heel Gelukkig Nieuwjaar toegwenst aan iedereen!!! Dank voor mij te volgen en hopelijk kan ik ook weer heel wat leuke avonturen met jullie delen in het komende jaar.


 
Onze Kerstboom staat!







Guimauven van Belgie!!


Grote speelgoedwinkel met veel keuze van Frozen!

LOL Surprise

Horloge voor Michael

Nog meer guimauven!

Lunch bij Arvinds

Zondsondergang gezien van bij ons thuis



Potluck met Kerstmis op mijn werk


Mijn nieuwe Mercedes (speelgoed)...HAHAHA

Kerstdag met familie

Ava en haar LOL Surprise

Winkelen in Amerika 






Ouderjaars op mijn werk tijdens de middag




Foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders aangegeven!
Je kan me contacteren via email als je mijn foto's wil gebruiken.  DANK BIJ VOORBAAT!


3 comments:

Reny said...

Leuke verslagen en schitterende foto's Ann.

Ik had geen idee wat guimauven zijn, ging die even googlelen en kwam er niet uit. Toen ik Etna toevoegde in mijn zoektocht..........kwam ik uit op een oud verslag van jou, ha ha ha.

Het grappige is dat ik de beide patisserieën (natuurlijk!) wel ken.

Gelukkig Nieuwjaar en ik kijk uit naar de volgende verslagen en foto's.

Groetjes,
Reny

Peter said...

Hey dat is de eerste keer dat ik je Blog leest! Ik moet zeggen dat ik normaal geen blogs lees. Maar de uwe ga ik toch vanaf nu blijven lezen. Je hebt mij over klast zo mooi en zo prachtige foto's erbij. Ik ben van het Limburgse Diepenbeek in België. Ik hoop ook ooit in de toekomst in het buitenland een huisje te kopen. Maar het zal in lijn geval in Europa zijn. Maar Canada is een prachtig land al 2 jaar achter mekaar is het op VTM geweest met boer zoekt vrouw de wereld rond. En daar heb ik Canada leren kennen. En in december ben ik er van alles beginnen van op te zoeken op Google en YouTube. Want de natuur is er zo prachtig. Ik vind dat de natuur van Zweden fel op Canada lijkt. En wat een prachtige dochter hebben jullie wel niet zo een schatje. Ik zal mij even voorstellen ik ben Peter Ketelslegers van het Limburgse Diepenbeek in België en ik ben ongeneeslijk ziek. Ik heb zeer zware clusterhoofdpijn en extreme crps (zenuwpijnen) in heel mijn lichaam. Ik ga dit jaar de 41 en 42ste operatie ondergaan op 5 jaar tijd. Je kent mij meschien van de media en anders als je mijn naam op Google in tikt komt er veel informatie over mij en mijn ziekte. Dan weet je zowat bij wie je te doen hebt. Dat maakt het net toch iets anders vind ik! Ik heb een fantastische vrouw en 3 prachtige zonen. Van 17j Thomas 13j Alex en onze nakomelingen �� den Dries 3j deze jonge trek mij er door echt waar. Want ik ben het meeste bed ligendig door mijn ziekte. Zo een beetje informatie over mij. En hopelijk vinden we mekaar op Facebook of op mijn favoriete app Instagram waar ik ook wel veel foto's op deel. De dagen als ik buiten kan trek ik ook veel foto's dat is nu zowat mijn hobby geworden want voor de rest kan ik spijtig genoeg niets meer. Want de meeste helft van de tijd zit ik in een rolstoel zo nu ga ik afsluiten als je vragen hebt moog je ze altijd stellen zal ze u met veel plezier antwoorden. Groetjes Peter

Marcel said...

Beste Ann,
Met heel veel plezier lees ik al vele jaren jouw blog. Jouw blog is zelfs voor de eerste keer dat wij Canada bezochten leidend geweest voor de route (2005!). Inmiddels ben ik al 16 keer in Canada geweest en heb zelfs een PR. Helaas gaat deze door omstandigheden na 5 jaar ongebruikt verlopen vrees ik, maar de wens om in BC te geraken is er nog altijd en hopelijk komt er nog ooit een dag dat..... Oneday Canada will be home...
Ik heb ook zeer veel genoten van de verhalen rondom het oude en nieuwe jaar. Prachtige foto's en hoe graag zou ik bij die momenten zijn geweest, met alle rust, prachtige natuur en fijne omgeving!

Hoe dan ook, have fun in 2020, veel geluk en liefde met je gezin en al je naasten die je lief zijn,
Warme groeten,
Marcel (aka @Canadamoose2 op Twitter)