Sunday, May 5, 2024

Onze avonturen van april 2024!



Onze avonturen van april 2024!
 
~Je kan op de foto's klikken om een grotere versie te zien!


Tulpen velden in Abbotsford bij Vancouver, BC, Canada



AANDACHT!!  Ik krijg soms berichtjes in de "comments" onder mijn blog posts met vragen erin.  Dikwijls zijn deze anoniem waardoor ik die persoon niet kan contacteren of een reactie naar hun kan sturen.  Dus als je enige vragen hebt, laat je naam of email adres achter.  Doe je dat liever niet, dan neem even contact op met mij via de "CONTACT" knop boven op de pagina.   DANK BIJ VOORBAAT!


Ik hoop dat alles nog steeds goed gaat met jullie?  Natuurlijk wil ik  telkens iedereen bedanken die hier regelmatig eens komt kijken en/of een leuk berichtje nalaat...dat stel ik erg op prijs en is altijd fijn om te lezen! Ik hoop dat jullie nog steeds meelezen en een beetje genieten van de verhalen en foto's. 



Paasmaandag wordt hier niet echt gevierd, enkel dat het een vrije dag is voor de meesten. Verder is alles open, dus wij gingen winkelen om wat Paas lekkernijen te scoren voor een goedkoop prijsje. Meestal staat bij Walmart alles wat met Pasen te maken heeft te koop aan 50% korting, maar eerst gingen we naar de lokale Save On Foods (supermarkt) omdat we daar een paar dingen nodig hadden die op reclame waren. Jaja, tegenwoordig moet je een beetje kijken waar de prijzen goed zijn want alles is hier ook duurder geworden. We keken hier ook even of er wat goedkopere Paas lekkernijen te vinden waren, en ja meteen prijs! Hier leken de prijzen zelfs beter dan bij Walmart en was veel aan 75% korting aangeboden. We hebben een paar lekkernijen gekozen, ook wat voor Ava als snack tijdens haar lunch. Daarna gingen we naar Walmart om wat andere inkopen te doen en daar hebben we eigenlijk geen lekkernijen meer gekocht want die waren allemaal duurder dan bij Save On Foods! In de namiddag hadden we met Lynn afgesproken in het hondenpark zodat Sadie en Scout konden spelen en ze had ook een cadeautje voor Sadie's verjaardag, wat lief! Ze kreeg een groot koekje met Happy Birthday erop en een soort knook om op te kauwen. Onderweg naar huis zagen we nog mooie bloesems bij ons in de buurt die nu volop in bloei waren.

Een paar dagen later was het mooi weer en wilde ik graag naar Queen Elizabeth Park in Vancouver om te zien of daar de lente ook al begonnen was. We gingen eerst een stevige wandeling maken in onze buurt met de hondjes zodat ze konden rusten als ik weg was. Michael bleef thuis met de hondjes en had nog het 1 en ander te doen in huis. Toen ik bij Queen Elizabeth Park aankwam zag ik al onmiddellijk dat die mooie bomen met bloesems aan de buitenkant van het park in volle bloei waren, hoe mooi! Ik bleef daar even rondhangen voor wat foto's voordat ik verder ging naar de tuinen waar ook al heel wat bloemetjes aan het bloeien waren. Ik ben dan ook nog even naar het mooie zicht op Vancouver gewandeld om daar ook wat foto's te nemen voordat ik weer terug door de tuinen wandelde naar mijn auto. Ik had geen zin om naar het strand te gaan deze keer en wilde niet te lang meer blijven, dus ben ik tot bij Vanier Park gereden en net ervoor even gestopt bij het Museum of Vancouver. Daar stonden de bloesems ook in bloei, mooi om te zien met dat metalen crab standbeeld voor het gebouw. Ik ben dan een klein stukje langs het water gewandeld in Vanier Park met zichten op downtown Vancouver en de Burrard Street Bridge voordat ik weer stilletjes naar huis ging. Ik heb weer genoten van dit uitstapje, want ik heb veel moois gezien en heb weer wat foto's kunnen nemen. Die avond hadden we nog een mooie pastelachtige zonsondergang.

Ik kwam op Instagram ook foto's tegen van Burnaby Mountain Park waar de bloesems ook al in volle bloei bleken te staan. Met het gedacht dat dit recente foto's waren ben ik vol hoop naar Burnaby Mountain Park gereden (wat gelukkig maar een 10 minuten rijden is van ons thuis) om te zien of de bloesems in bloei waren. En ja hoor, de bomen langs het pad met de bankjes stonden al heel mooi in bloei met bloesems. Verder zijn daar nog een deel andere mooie bomen vol met bloesems, alsook een perkje met Paasbloemen. Hier heb ik weer naar hartelust foto's kunnen nemen. Toch ook een hele mooie tijd van het jaar als de natuur begint te ontwaken en de bloesems beginnen te bloeien. Met onze hondjes gaat het ook goed en ik moet altijd lachen dat Tiny dikwijls in het grote bed ligt en Sadie opgerold in het kleine bed ligt, haha! Tijdens een wandeling in onze omgeving zagen we weer bloemstukjes staan op dat tafeltje in een achterstraatje. Deze keer kleurige lenteboeketjes, dus daar hebben we er eentje van meegenomen.
 

Paas lekkernijen die we scoorden in de winkel

Bloesems in onze buurt bij Vancouver


Sadie haar cadeautje van Lynn en Scout

Bloesems, zichten en andere lente bloemtjes in Queen Elizabeth Park
















Bloesems bij het Museum of Vancouver




Zichten op downtown vanaf het water bij Vanier Park in Vancouver





Bloesems en mooie zichten in en vanaf Burnaby Mountain bij Vancouver















Gratis bloemen boektjes in onze buurt bij Vancouver

Een paar bijhorende videotjes











Ondertussen was het weer wat frisser geworden en regenachtig, dus ideaal weer om soep te maken. Ik had een kippenroomsoep gemaakt met groenten erin. Zo heb je eigenlijk een hele maaltijd in 1 met de soep, de groenten en wat vlees. Daar heb ik dan onmiddellijk van kunnen smullen met zulk fris en nat weer, de rest ging de diepvries in. Ik had ook nog wat bevroren bosbessen waar ik wat mee wilde doen, als je ze ontdooit zijn ze namelijk niet meer zo lekker om zo te eten. Dus een paar dagen later had ik een recept gevonden voor bosbessen muffins en die heb ik dan gemaakt. Ze waren goed gelukt en waren lekker, die ga ik zeker nog wel eens maken! Ik was ook nog in contact geweest met Julie om te zien of we weer eens konden afspreken, ze had die week vrijdag tijd. We wilden graag naar het tulpenfestival gaan in Abbotsford wat zo een 45 minuten rijden is van hier, maar we zullen nog even afwachten omdat het weer niet zo goed is die vrijdag. We hadden besloten om nog even te wachten en gingen samen brunchen op vrijdag. We gingen dan nog even afwachten wanneer ze weer een dagje vrij had en wat het weer gaat doen. We gingen naar de "Coquitlam Grill" waar we nog al eens geweest zijn gaan eten en daar is het altijd lekker.

Ik had een soort broodje met kalkoen en groenten alsook lekkere frietjes (zonder zout). Julie had een broodje wat bestond uit verloren brood met ham, kalkoen en kaas wat ook geserveerd werd met frietjes. Julie en ik kletsten er weer op los terwijl het eten ons goed smaakte. Het was alweer een tijd geleden dat we elkaar nog gezien hadden. We hadden het over een bezoek aan de tulpenvelden en ze vertelde dat ze volgende week woensdag vrij had, het zag er naar uit dat het weer ook redelijk goed zou zijn. Ze vertelde mij dat onze gezamenlijke vriendin Sheri ook graag eens wilde gaan en zij had woensdag ook vrij.  Dus van mij kon ze gerust met ons meekomen, dan gingen we er een gezellig vriendinnen uitstapje van maken.   Julie gaf mij al geld om de tickets online te kopen omdat ik de chauffeur ben, wat lief! We hadden dan afgesproken dat als het weer er goed uitzag, ik maandag de tickets online zou kopen voor die week woensdag. Dit omdat het voor door de weekse tickets dan $8 (5.50 euro) is vergeleken met $12 (8.15 euro) aan de deur. In het weekend kost het iets onnozels van $25 (17 euro) aan de deur! Het is dus wel de moeite om op een doordeweekse dag te gaan en de tickets op voorhand online te kopen, het is  door de week ook minder druk! Na ons etentje namen we weer afscheid en zouden we contact houden in verband met volgende week voor het tulpenfestival.

Ik was die avond ook al even in contact met Sheri om te laten weten dat als het doorgaat op woensdag, dat ik haar bij de Skytrain kon ophalen omdat ik daar toch langs reed. Daar was ze heel blij mee en ze keek er alvast naar uit, dus hopelijk kan het doorgaan en hebben we mooi weer. Ik zou hen beide op de hoogte houden als ik maandag tickets zou kopen! Het weekend was weer snel voorbij, we hebben niet veel gedaan behalve wat gepoetst en gewandeld. Op maandag zag ik dat het weer voor woensdag er heel goed uit zag, dus ik heb 3 tickets gekocht voor het tulpenfestival en heb beide dames op de hoogte gebracht. Ik zou Sheri dan om 9u gaan ophalen bij de Skytrain en we zouden dan bij Julie zijn rond 9u20-9u30 om haar uit te halen. Op dinsdag zijn Michael en ik tijdens een wandeling op bloesem jacht geweest hier in de buurt, want de volgende lading met donkerroze bloesems is nu aan het bloeien. We kwamen een mooie straat met bloesems tegen en zijn daar op en neer gewandeld om wat foto's te nemen. Ik had mijn camera mee deze keer om er wat degelijke foto's van te nemen. Er liep daar een dame rond op blote voeten en in een lang kleed terwijl haar man met een iPad foto's nam, hihi. Wat men toch allemaal niet doet tussen die bloesem bomen om een foto te namen, haha. We hebben fijn gewandeld en ik heb wat mooie foto's kunnen nemen. Die avond heb ik Julie en Sheri nog even een berichtje gestuurd zodat ze morgen paraat staan als ik hun 1 voor 1 ga uithalen. We kijken er in elk geval naar uit!



Lekkere groenten roomsoep met kip

Muffins met bosbessen 

Lunch met Julie bij de Coquitlam Grill in de buurt van Vancouver


Bloesems in onze omgeving bij Vancouver


Sadie poseert ook even bij de bloesems en bloemen


Rhododendrons die we zagen tijdens het wandelen

Prachtige donkerrose bloesems in onze buurt bij Vancouver







Een bijhorend videotje






Toen ik 's morgens de honden uitliet, kon ik al zien dat het een zonnige en heldere dag was. Dat zag er goed uit voor ons bezoekje aan de tulpenvelden. Ik krijg om 8u30 een berichtje van Sheri dat ze 10 minuten vroeger bij de Skytrain zou zijn, dus ik vertrok op tijd om haar uit te halen. Ze keek er erg naar uit en ze had Julie ook een berichtje gestuurd dat we wat vroeger onderweg waren. Nadat ik Julie had opgehaald waren we op weg naar Abbotsford om daar naar het Abbotsford Tulip Festival te gaan wat gehouden wordt op de velden van "Lakeland Flowers". Deze bloemen boerderij heeft bijna 6 maanden lange verschillende bloemen festivals beginnende met tulpen in april en eindigend met zonnebloemen in augustus We kwamen daar om 10u aan en het was gelukkig nog niet druk. Wat hadden we een prachtige zonnige dag met 16 graden. De tulpen hadden prachtige kleuren en er waren zoveel verschillende variaties. Er zijn 3 verschillende tulpenfestivals in de omgeving van Vancouver, maar deze tulpenvelden hebben toch de mooiste kleuren met een paar rijen van elke kleur terwijl de andere tulpenvelden vele rijen hebben van dezelfde kleur. Ik vind de mix van kleuren hier bij Lakeland Flowers zo mooi alsook de verschillende variaties. We hebben hier bijna 2 uur naar hartelust foto's genomen en gewandeld tussen de rijen van tulpen.

Als we de tulpenvelden wandelden stond daar een "mini donut" kraam, wat rook dat heerlijk! Sheri had zin in wat van die donuts en kocht een zakje warme mini donuts met suiker en kaneel erop. Ze deelde deze met ons en ze waren heel lekker. Daarna gingen we samen lunchen en dat deden we bij "The Glen Bar + Grill" wat een 10 minuten van de tulpenvelden was op de terugweg naar huis. We bestelden gefrituurde augurken als voorgerecht om te delen en elk van ons had als maaltijd "tacos" genomen. Ik had gepaneerde vis tacos, Sheri had hetzelfde en Julie had garnalen taco's. Het was heel lekker en dat smaakte ons goed na ons bezoekje aan de tulpenvelden. Ik heb Julie en Sheri dan bij Julie haar thuis afgezet want zij gingen nog samen ergens heen in de latere namiddag. We hebben een super dagje gehad en hebben er alle drie van genoten! In de latere namiddag gingen we met Ava naar haar school, er was een rondleiding door de studenten en we spraken daar ook nog even met haar leerkrachten. Ze hebben niets dan goede dingen te vertellen over Ava, dus dat is altijd fijn om te horen. Het weekend kwam er ook weer snel aan en we gingen met de honden wandelen, we zagen nog mooie bloesems onderweg, ze blijven nog even bloeien denk ik. Verder hebben we niet veel meer gedaan dat weekend.

Op maandag was het een mooie dag en gingen Michael en ik weer wandelen met de hondjes. Toen ik 's avonds de hondjes uitliet zag ik dat we een bijna volle maan hadden en net als ik keek vloog er een vliegtuig voor de maan door. Verdorie, dat zou een mooie foto geweest zijn! Ik ben daarna mijn camera gaan halen om een paar foto's van de maan te nemen en net als ik de sluiter van de camera wilde indrukken zag ik uit de hoek van mijn oog een vliegtuig aankomen. Ik heb dan een paar seconden gewacht in de hoop dat dit vliegtuig ook voor de maan door zou vliegen! Jaaaa, ik had geluk en het vliegtuig vloog voor de maan door...snel snel een foto van genomen en heb maar 1 kans gehad om het vast te leggen. De foto was niet super scherp (van het vliegtuig), maar ik was toch blij met het resultaat. De dag erna was het volle maan en dat zou na zonsondergang zijn en het zou dan waarschijnlijk al goed donker zijn. Ik wilde het toch zien, dus heb ik even online opgezocht dat de maan rond 20u30 zou opkomen en dan duurt het meestal nog wel even voordat wij de maan echt zien. Ik zag de maan opkomen door de bomen boven een huis, dus ik moest even wachten tot de maan wat hoger was om er een degelijke foto van te nemen voordat ze weer in de wolken verdween. De rest van april hebben we niet veel meer gedaan, behalve wandelen met de hondjes, wat winkelen en dergelijke. We zijn ook nog naar een lokale T&T Supermarkt geweest hier in de buurt waar ze vooral Aziatische producten verkopen en daar hebben ze altijd zulke speciale producten. Ze hadden daar speciale Oreo koekjes en dergelijke. Altijd interessant om daar even rond te neuzen, we kochten wat zachte broodjes en krentenbroodjes (deze zijn best lekker) voordat we weer naar huis gingen. En zo is april alweer voorbij, wat gaat het toch snel!



Ons bezoekje aan de prachtige tulpenvelden in Abbotsford bij Vancouver












































Mini Donuts bij de tulpenvelden in Abbotsford bij Vancouver


The Glen Bar + Grill voor lunch in Abbotsford bij Vancouver




Tulpen die ik van Julie gekregen had

Nog wat bloesems bij ons in de buurt

De bijna volle maan met een vliegtuig dat net ervoor kwam gevlogen


Dogwood bloesems bij ons in de buurt


En we zagen ook nog wat mooie tulpen in iemands tuin

De roze volle maan vanuit onze tuin gezien




Nog een mooi bloemetje in een tuin tijdens het wandelen

Verschillende Oreo koekjes bij de T&T Supermarkt die uit Azie komen


Nog een paar foto's van Sadie en Tiny




Een paar bijhorende videotjes



 


Foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders aangegeven! Je kan me contacteren via email als je mijn foto's wil gebruiken.  DANK BIJ VOORBAAT!
 
 
 


No comments: