Friday, November 11, 2022

Onze avonturen van september 2022



Onze avonturen van september 2022!
 
~Je kan op de foto's klikken om een grotere versie te zien!


De eerste herfstkleurtjes langs de Stanley Park  seawall in Vancouver, BC



AANDACHT!!  Ik krijg soms berichtjes in de "comments" onder mijn blog posts met vragen erin.  Dikwijls zijn deze anoniem waardoor ik die persoon niet kan contacteren of een reactie kan sturen.  Dus als je enige vragen hebt of gewoon contact wil opnemen, stuur me dan even een e-mailtje via "CONTACT".  DANK BIJ VOORBAAT!


Eerst en vooral hoop ik dat alles nog steeds goed gaat met jullie, covid is niet meer zo een belangrijk precies en lijkt het bij jullie ook min of meer dat covid precies niet meer bestaat??!  Sommigen dragen nog wel een mondkapje, maar je ziet het minder en minder. Voorlopig enkel nog verplicht in medische gebouwen. En sinds 1 oktober 2022 is er geen bewijs meer nodig van covid vaccinaties, geen negatieve test meer, geen proeftesten en is het reizen weer zoals voor covid uitbrak.   Natuurlijk wil ik graag telkens iedereen bedanken die hier regelmatig eens komt kijken en/of een leuk berichtje nalaat...dat stel ik erg op prijs en is altijd fijn om te lezen! Ik hoop dat jullie nog steeds meelezen en een beetje genieten van de verhalen en foto's. Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal!!
 


En ik loop nog steeds wat achter, maar eindelijk ben ik er weer en hopelijk zal het niet te lang duren voor mijn oktober blogje.  Nu even terug naar begin september:  Bijna niet te geloven dat het alweer september is en dat de zomer (vakantie) bijna voorbij is. Hier begint de school pas weer op 6 september omdat het de eerste maandag van september altijd "Labour Day" is, dat is een betaalde feestdag in verband met de dag van de arbeid. Daarna gaan de meeste scholen weer open. Ava had de laatste week van augustus en de eerste paar dagen van september nog een voetbalkamp waar ze van maandag tot vrijdag heen ging van 9u tot 12u. Jammer genoeg waren de meeste kinderen jonger dan haar en vond ze het wat minder leuk. Ach ja, niets aan te doen en gelukkig had ze toch een meisje leren kennen waar ze het goed mee kond vinden. Dat is dan toch al iets.  En voordat we het wisten was dat voetbalkamp ook weer voorbij. Michael zijn mama was nog in het ziekenhuis, dus wij hadden Tiny nog steeds. Het gaat redelijk goed met de twee honden samen, alhoewel Sadie soms een beetje te speels is naar Tiny haar goesting en dat laat ze dan ook horen! Voor zo een klein hondje kan ze zich goed verdedigen!

Op Labour Day waren we uitgenodigd voor een puppy date bij de dame die onze puppy en haar broetjes/zusjes had tot wij haar gingen ophalen toen ze 7 1/2 weken oud was.  Er kwamen nog een paar van Sadie haar broertjes/zusjes en een paar grote honden met hun puppy trainers. Het was gezellig en we hebben lekker wat gekletst met iedereen. Na een paar uurtjes gingen we naar huis want de honden waren tegen dan wel echt uitgespeeld. We zaten nog geen 5 minuten in de auto toen Sadie al in slaap viel, haha. Ik had eindelijk ook weer eens met Julie afgesproken en we gingen voor koffie en een snack niet te ver weg voor ons allebei. We spraken af bij "C-Market Coffee", een leuke moderne coffee shop met ook vanalles lekkers om te eten van ontbijt tot volledige lunches tot kleine snacks. We hadden om 10u30 daar afgesproken en ik nam haar cadeautjes nog mee voor haar verjaardag (die was eind juli), want ik had haar sinds toen al niet meer gezien. Het was fijn om haar weer terug te zien en om weer eens lekker bij te kletsen! We aten een kleinigheid en hadden lekkere koffie erbij. Julie heeft het zo druk op haar werk tegenwoordig door personeelstekort, dus we hebben niet altijd tijd om elkaar te zien. We hopen binnenkort wel nog eens uit te gaan voor lunch, want ik heb haar nog een verjaardagslunch tegoed. Maar goed, wij waren heel blij dat we elkaar weer eens gezien hebben en hebben heerlijk kunnen bijkletsen. We houden contact en hopelijk duurt het deze keer niet zo lang meer voor we elkaar weer zien.

Die dag mocht Michael zijn mama ook eindelijk weer naar huis van het ziekenhuis. Ze had ook nog een zakje bloed bijgekregen want dat had ze nodig blijkbaar. Michael bracht haar in de namiddag naar huis en ging die nacht bij haar blijven in geval van. Het ging redelijk bij het thuiskomen, enkel redelijk moe en wat slapjes. Dat zal wel van de rit naar huis zijn, dus nu maar wat rusten en hopelijk gaat het zo stilletjes aan elke dag weer wat beter. Ava haar voetbal seizoen begon weer en we gingen naar de eerste training die week. Ze heeft 1 keer per week training en 1 keer per een wedstrijd. Er zijn nog zo een 4 meisjes van haar vorige ploeg bij haar en de rest zijn allemaal van een andere ploeg, dus ze zullen een beetje aan elkaar moeten wennen. Ik nam Sadie mee naar de training in haar hesje zo is dat voor haar ook een goede training om kalm te blijven rond al die kinderen die rondlopen en de ballen die in het rond vliegen. Sadie deed dat heel goed en bleef kalm liggen tijdens al het rondgeloop. Er waren daar ook een paar andere honden en ze bleef ook redelijk rustig als ze die tegen kwam. Dus een prima plaats om te oefenen met haar! Ik moet soms toch lachen als ze thuis is en ze krult op in een balletje op Tiny haar mini bed terwijl ze toch haar eigen grote bed heeft om op te slapen!! Schattig om te zien, dat wel!
 


Ava ophalen van voetbal camp met de twee hondjes

Ava op haar voetbal camp (ze is de grootste)

De hondjes kunnen het soms wel goed met elkaar vinden!

Puppy date (Sadie is de 3rde van links)

Sadie en Tiny klaar wachtend op een lekkernij

C-Market Coffee in Coquitlam bij Vancouver



Sadie blijft rusting tijdens de voetbal training





De dag erna begon wat rook van de bosbranden in Amerika onze richting uit te waaien en was het een beetje rokerig. Die avond was er een bijna volle maan te zien net na zonsondergang en ik wist niet of ik die zou kunnen zien door de rook. Ik ben toch eens buiten gaan piepen en zag de maan opkomen. Gelukkig was de rook wat opgetrokken en kreeg ik een prachtige rode maan te zien, waarschijnlijk doordat er toch wat rook in de lucht hing. Wat mooi als de maan zo rood is! We vonden dat Sadie wel eens hoognodig een wasbeurt nodig had, maar omdat ik dat liever niet in mijn eigen badkamer wil doen gingen we naar een lokale dierenwinkel. Bij die dierenwinkel zijn er "wasstations" om je hond te wassen. Alles is aanwezig, zoals shampoos, conditioners, handdoeken, haardrogers, lekkernijen om de hond af te leiden, enz. En dit kost $12 (een 9 euro) om hun wasstations te gebruiken. Liever daar een grote zooi maken, dan thuis in mijn badkamer! We deden de waterdichte voorschoot aan en begeleiden Sadie in de grote badplaats. We begonnen met haar af te sproeien en dat vond ze wel oke, ik gaf haar genoeg lekkernijen zodat ze rustig bleef. Het was gingen goed alsook het afspoelen en drogen. Weer een ervaring rijker en dat gaan we zeker nog wel eens doen, zo handig! De dag erna had Ava haar eerste voetbal wedstrijd en toen we daar aankwamen was deze afgelast door de rook die in de lucht hing (slechte lucht kwaliteit), maar dat wist ons team opvoorhand niet en het andere team wel. Dus iedereen van onze ploeg was er en dan hebben ze maar een korte training gehouden in de plaats. Het was niet aangenaam om lang buiten te zijn want je kon de rook ook echt ruiken.

Die avond was de zon zo rood door al de rook die door in de lucht hing, ik heb er een foto van gemaakt want het was toch mooi om te zien. Diezelfde nacht zou het een volle maan zijn en die wou ik wel zien, maar dan nadat de maan zou opkomen en niet midden in de nacht...daar blijf ik niet voor op, haha. De rook was weer goed opgetrokken en ik kon de volle maan zien en ze was weer zo mooi rood! Prachtig om te zien! Michael was die week nog thuis zodat hij zijn moeder een beetje kon helpen, want jammer genoeg moeten we hier nog even wachten voor dat er iemand van familie hulp ter beschikking is. Op 1 van de dagen gingen we samen met Sadie naar Barnet Marine Park om met haar te oefenen om kalm te blijven als ze andere honden ziet. We gingen op een bankje zitten aan het water en genoten van de zichten terwijl we uitkeken naar honden die langs kwamen. Achteraf bekeken was dat niet de ideale plaats want Sadie was aan de leiband (ik voel mij nog niet op mijn gemak om haar los te laten lopen) en de andere honden die we zagen liepen allemaal los rond. Die kwamen ons dan begroeten en natuurlijk was Sadie bijna niet te houden want ze wilde met die honden spelen, maar ze was aan de leiband en dat lukt dan niet zo goed. Volgende keer beter naar een afgesloten off leash honden park zodat ze kan rennen en met andere honden kan spelen. Michael en ik liepen daar nog een beetje rond en we genoten nog van de mooie zichten. Ik nam ook wat foto’s, alhoewel het nog een beetje rokerig was waren de zichten heel mooi.

De rest van die week heb ik niet veel meer gedaan. In het weekend gingen we winkelen, wandelen met Sadie en dergelijke. Ava had ook weer een voetbal wedstrijd op zondag en ze scoorde een goal, joepie! Ze hebben goed gespeeld! Ik ging met Sadie nog naar de shopping om wat fruit te kopen, dan konden we ook weer eens de roltrappen oefenen. Dat deed ze goed en ze was ook goed tijdens het winkelen, ze bleef mooi dichtbij mij en kalm...zo moet het! We hebben hier nog heerlijk weer en ik probeer met beiden honden te gaan wandelen. Dat lukt redelijk goed, alhoewel Sadie soms achter Tiny aangaat omdat ze met haar wil spelen. Het lukt me gelukkig telkens wel om hun uit elkaar te houden, dat zakje wat rond mijn middel hangt met lekkernijnen voor Sadie komt dan heel goed van pas, haha! Het voelt ook nog steeds zomerachtig aan met veel zon en rond de 20-25 graden. Ik ben nog naar Burnaby Mountain gegaan nadat al de rook weer was opgetrokken. Wat was het daar weer mooi en zo helder richting downtown Vancouver. Hier heb ik weer heerlijk genoten en foto’s kunnen nemen. De rozen stonden ook nog steeds in volle bloei in de rozentuin van Burnaby Mountain Park, daar ben ik nog even doorgewandeld en heb ik ook wat foto’s genomen. En wat rook het daar zo lekker als je door die tuin heen wandelde.


 

Zonsondergang met zicht op Mount Baker van onze tuin

Een prachtige rode maan door de rook die in de lucht hing

We wasten Sadie bij een wasstation in de dieren winkel




De rokerige lucht tijdens wat een voetbal wedstrijd zou zijn

De rook zorgde toch voor wat sfeer beelden bij ons thuis



En ik was 's avonds blij om de maan te zien, zo rood

Bezoekje aan Barnet Marine Park bij Vancouver, BC






Voetbal wedstrijd van Ava

Sadie die rustig bleef liggen tijdens de wedstrijd

Mooie zichten vanop Burnaby Mountain bij Vancouver
















Een paar bijhorende videotjes







 
Een paar dagen later ben ik met Sadie opzoek gegaan naar de eerste herfstkleurtjes bij Deer Lake Park. Voor de bomen rondom het meer zelf is het nog wat vroeg want die kleuren meestal pas rond midden oktober, maar de bomen langs de weg naar het park toe kleuren meestal redelijk vroeg. Tegen eind september kan je daar meestal al wat kleurtjes zien en inderdaad toen ik aankwam waren er al wat mooie kleurtjes te zien! Hier heb ik wat foto’s genomen en liep ik nog een stukje langs het meer op met Sadie. Ze liep goed bij mij en deed het ook redelijk goed om andere hondjes die we tegenkwamen wat te negeren. Ik kijk al uit naar de kleuren aan het meer volgende maand. Omdat Sadie haar bed wat klein begint te worden, hebben we een nieuw bed gekocht. Het is eigenlijk meer zo een groot kussen, maar lekker zacht om op te liggen. We vinden haar regelmatig al eens opgerold op Tiny haar kleine rond bedje, haha. Ik moet altijd lachen hoe ze probeert om daar toch op te kunnen liggen. Sadie vond haar nieuwe bed direct goed en ging er al vlug op liggen om te rusten, wij blij en Sadie blij! Ava had weer een wedstrijd op zondag en deze keer was het in North Vancouver om 17u ’s avonds. Het was een prachtige namiddag, ik nam Sadie weer mee want het is altijd een goede oefening voor haar om andere mensen te zien en mogelijk ook honden.

Ava scoorde weer een goal en hun team speelde een goede wedstrijd. Er kwamen een paar kinderen vragen of ze Sadie mochten aaien en ja, zolang ze kalm is mag dat. Sadie lag rustig op de grond en bleef kalm terwijl die kinderen haar aaiden! Dat is heel goed van haar en dat is belangrijk dat ze dat blijft doen op een kalme manier. Voorheen ging ze al eens springen en door het dolle heen als ze mensen ontmoet, dus dit is een hele goede oefening. Met honden gaat het beter, maar nog niet helemaal en ze gaat soms te gek doen als ze een andere hond ziet. Hopelijk gaat ze dat ook stilletjes aan rustiger kunnen doen. En thuis rinkelt ze nog steeds de bel om haar behoefte te moeten doen, ik vind het geweldig en heb het een keertje kunnen filmen. Ze duwt haar neus dan tegen het beren belletje wat aan de deur hangt en dat wil dan zeggen dat ze haar behoefte moet doen. En telkens als ik haar uitlaat na het rinkelen van de bel, dan gaat ze ook urineren of heeft ze stoelgang. Ze doet dat prima zo! Nu dat Tiny meer bij ons thuis is denk ik dat zij wil laten zien dat zij baas is, haha. Ze gaat dikwijls op Sadie haar grote bed liggen en dat zit Sadie er een beetje verwezen bij zo voor te zeggen van “waarom ligt Tiny op mijn bed?”. Ik oefen ook regelmatig met Sadie om op haar bed te gaan zitten en daar te blijven zitten. Op een dag stond ik er niet bij stil dat Tiny op Sadie haar grote bed lag en toen ik aan Sadie vroeg om op haar bed te gaan zitten, ging ze mooi op Tiny haar kleine bedje zitten. Hahahaha, ik moest toen wel heel hard lachen. Maar ze deed het niet verkeerd, ze ging op een bed zitten.

We hadden ook nog een mooie zonsondergang op 1 van de avonden. Goh, er lijkt wel geen einde te komen aan de zomer en we hebben nog steeds redelijk warm (20-25graden) en zonnig weer. En er is nog geen einde in zicht van dat mooie weer. Daar moest ik toch van gaan genieten en ik besloot om naar Coal Harbour in downtown Vancouver te gaan en daarna zou ik ook Stanley Park gaan bezoeken. Eens kijken of er al wat herfstkleurtjes te bespeuren zijn, het is erg vroeg maar soms zijn er hier en daar al wel wat bomen die beginnen te kleuren. Het was heerlijk bij Coal Harbour met prachtige zichten en heerlijk weer. Na hier wat rond te lopen en foto’s te nemen ging ik verder naar Stanley Park. Daar zijn de zichten altijd prachtig op de stad en het water. Hier en daar zag ik al wat gekleurde blaadjes, heerlijk! Die mooie boom bij Brockton Point is meestal ook altijd vroeg aan het kleuren en dat was dit jaar ook weer het geval, prefecte timing voor wat mooie foto’s en vooral als er een fietser(s) voorbij kwamen. Ik heb genoten van mijn uitstapje en na hier wat mooie foto’s te nemen was ik weer op weg naar huis...maar niet zonder even bij Harmony Donuts te stoppen voor een doosje donuts voor ons. Daar waren ze thuis natuurlijk heel blij mee want het is alweer een tijd geleden dat ik daar nog was. In het weekend gingen we met Ava naar een speciale Halloween winkel, ja hier vind je elk jaar een winkel die niets anders verkoopt dan Halloween kostuums en attributen. We keken wat rond voor Ava voor een Halloween kostuum, maar we hebben nog niets gevonden. Gelukkig hebben we nog een maand de tijd om wat te vinden. Die winkel had zovele dingen met bewegende poppen en dergelijke, geweldig om er door te lopen en rond te kijken. Hopelijk vinden we wel iets leuks voor haar. Ze zou een soort boogschutter willen willen zijn, dus boog en pijlen met een groene of zwarte cape met kap eraan. We kijken nog even rond en hopelijk vinden we de juiste kledingstukken voor haar. En ja, je raadt het wel weer want we komen zo aan het einde van deze maand.
 

 
 Herfskleurtjes in Deer Lake Park bij Vancouver










Sadie op Tiny haar bed

Sadie op haar nieuwe bed

Wat doet Tiny op mijn bed?

Dan ga ik maar op Tiny haar bed zitten!

Ava en Sadie

Een mooie zonsondergang bij ons thuis


Op de voetbal wedstrijd in North Vancouver


Sadie bleef kalm terwijl de kinderen haar aaide

Zicht op downtown Vancouver op de terugweg naar huis

Nog een mooie zonsondergang van bij ons thuis


Bezoekje aan Coal Harbour in downtown Vancouver








Bezoekje aan het mooie Stanley Park















Lekkere donuts van Harmony Donuts in North Vancouver

Nog een speciale zonsondergang van bij ons thuis


En het mooie weer blijft nog even duren!

Ava aan het rondkijken voor Halloween kostuums

Een paar bijhorende videotjes













Foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders aangegeven! Je kan me contacteren via email als je mijn foto's wil gebruiken.  DANK BIJ VOORBAAT!

 
 
 


No comments: