Sunday, August 7, 2011

Our trip to the Oregon Coast, USA...Part 3

Since most people that visit my blog are Belgian or Dutch I have decided to continue my blog in Dutch only for now. If anybody has any questions or a comment, please feel free to CONTACT ME!

All images are Copyright by Ann Badjura unless otherwise stated, please contact me first if you wish to use any of my photos or if you wish to purchase any of my photos! Thanks in advance!

Sinds de meeste mensen die mijn blog bezoeken Belgisch of Nederlands zijn heb ik besloten om enkel in het Nederlands verder te gaan. Ik ben dit blog vooral begonnen zodat mijn familie en vrienden in Belgie (van waar ik afkomstig ben) mijn leventje in Vancouver, Canada een beetje kunnen volgen. Deze blog is ook open voor iedereen die geinteresseerd is natuurlijk. Als er enige vragen zijn of commentaar is, laat dan een berichtje na in mijn GASTENBOEK of E-MAIL ME!

Alle foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders vermeld, aub contacteer mij eerst voordat je mijn foto's wil gebruiken of als je geinteresseerd bent om foto's te kopen! Alvast bedankt!

~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!

Zonsondergang in Depoe Bay, Oregon, USA!

Dag 5: Depoe Bay en omliggende omgeving bezoeken aan de Oregon Coast, USA: Deze morgen stonden we weeral op met veel bewolking en wat buien. We besloten om dan maar eerst naar Newport te rijden, zo'n 20 minuten ten zuiden van Depoe Bay waar wij verbleven. In Newport waren wat grotere winkels waar we dan wat konden rondneuzen tot dat het weer hopelijk wat beter zou worden. In de omgeving van Newport waren er ook een paar mooie plekjes om te bezoeken. In Newport hebben we bij Fred Meyer rond gekeken en daarna zijn we nog bij Walmart geweest en nog een paar andere winkels. We hebben vanalle kleine spulletjes gekocht daar. We zijn dan tegen de middag ergens gaan eten want het was toch weer terug droog. Zo konden we na het eten op zoek gaan naar wat mooie plekjes om te bezoeken. De eerste plek die we bezochten was Yaquina Bay State Park met zichten op de Yaquina Bay bridge in Newport. De zichten waren mooi en we konden ook het strand en wat duinen zien van hier.

Ava was onderweg van het restaurant naar deze plek in slaap gevallen, dus ik ben even gaan rondwandelen om wat foto's te nemen terwijl Michael in de auto bleef bij Ava. Ik ben daarna bij Ava gebleven in de auto terwijl Michael wat rond gaan wandelen is. Op die manier was een half uur bijna voorbij. We hebben de kaart nog even bestudeerd en op de GPS gekeken wat andere mooie attracties er nog waren in de buurt. Yaquina Head Outstanding Natural Area leek ons wel de moeite, dus we besloten om daar naartoe te gaan. Het was ongeveer zo'n 15 minuten rijden van Yaquina Bay State Park. We reden rustig aan en bij de ingang van dit Yaquina Head Oustanding Natural Area moesten we $7USD (ongeveer 4 euro) in totaal betalen voor ons 3 en het ticket zou 3 dagen geldig zijn. Dat is geen geld, he en het zag er heel mooi uit. We stopten aan de eerste plaats met een zichtpunt. En tegen dat we geparkeerd hadden enzo was Ava ook wakker geworden, dat perfecte timing.

Foto's van Yaquina Head State Park in Newport

In dit park zijn verschillende plekken om te bezoeken en we waren dus bij de eerste afslag ingereden. Dit was bij het "Quarry Cove Trail", deze Quarry Cove was origineel aangemaakt in 1996 voor getijde poelen, maar door de veranderingen in zee stromingen en getijden zijn deze cementen getijde poelen bedekt met zand. In 2000 zijn de zeehonden hier hun thuis komen maken en via een pad kan je de zeehonden vanop een veilige afstand bekijken. De kustlijn is hier nogal ruig en was heel mooi om te zien. We hadden geluk dat er wat zeehonden lagen te "zonnebaden" zonder zon welliswaar. Er was daar een zeehondje wat net achter een rots zat, maar nu en dan stak hij zijn hoofd boven de rots uit...schattig om te zien. Ava vond het ook geweldig om de zeehonden te zien, ik denk niet dat ze wist wat ze zag. Ze is in elk geval alweer een ervaring rijker. Na de korte wandeling hier zijn we verder gereden naar de vuurtoren in dit park.

Aan deze vuurtoren kon je ook wandelen en had je mooie zichten op de ruige kustlijn, de vele vogels die hier op de rotsen zaten en de mooie stranden verderop. Eerst deden we het pad rondom de vuurtoren met vele mooie zichten en daarna zagen we daar een heuvel en daar kon je ook naar boven wandelen voor nog mooiere zichten. In het foldertje wat we kregen bij de ingang stond dat het een 15 minuten wandelen was tot aan de top van deze heuvel. Het trail noemde "Salal Hill Trail" en sinds Ava in de draagzak hing en niet in de buggy was dat zeker wel te doen. We hebben dat trail naar de top van die heuvel dan gevolgd en inderdaad waren we op een 15 minuten aan de top. De zichten van hierboven waren prachtig en zo krijg je nog een beter overzicht van het geheel. Het zicht op de vuurtoren was schitterend. We hebben hier boven eventjes uitgeblazen en genoten van de zichten om ons heen. Daarna was het toch stilletjes tijd om te vertrekken want we hadden toch bijna 3 uren doorgebracht in dit prachtige park.

Foto's van Yaquina Head Oustanding Natural Area, Oregon, USA

Tegen de tijd dat we aan de auto waren en klaar waren om te vertrekken was het ook alweer bijna tijd voor het avondeten. We gingen terug naar onze verblijfplaats want ik had nog spaghetti over van een paar dagen geleden. Onderweg zijn we gestopt om een lekker vers Frans brood uit te halen en dat aten we met de spaghetti...mmmm heerlijk. 's Avonds wilden we het rustig aan doen en gingen enkel nog een wandeling maken met Ava langs de ruige kust aan de overkant van onze verblijfplaats. Daar kon je genieten van mooie zichten vanuit Depoe Bay State Wayside. Het was eigenlijk een mooie avond en het zag er naar uit dat we misschien wel eens een zonsondergang zouden kunnen zien. Dat zou super zijn.

Na het avond eten hebben we Ava eerst nog een bad gegeven en dan rond 20u zijn we vertrokken voor een wandeling die waarschijnlijk niet langer zou duren dan een uurtje. Tegen dan zou de zon ook onder zijn en dat was een mooie tijd voor Ava om te gaan slapen. Hoe meer de zon onder ging hoe mooier de lucht kleurde en hoe mooier het er uit begon te zien. Ik was wel blij, want de hele reis hebben we maar bitter weinig zon gezien. We genoten daar van de heerlijke zichten en werden beloond met een hele mooie zonsondergang! We keerden voldaan terug naar onze verblijfplaats en zijn zelf ook niet te lang meer op gebleven. De dag erna zou het mooi weer worden en dan wilden we op tijd vertrekken om nog een paar plekjes te bezoeken.

Foto's van de zonsondergang in Depoe Bay, Oregon Coast, USA

1 comment:

Jort said...

Wat leuk! Dit zijn ook hele mooi foto's